bazarnews

کد خبر: ۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
اسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز؛
ایجاد تسهیلات بانکی با چنین شرایطی مشکل مسکن برطرف نمی شود زیرا افرادی که 80 میلیون پول نقد بلا استفاده در دست دارند نیازی به استفاده از این تهسیلات جهت خرید مسکن ندارند.
افرادی که 80 میلیون پول نقد داشته باشند نیازی به تهسیلات خرید مسکن ندارند/ حضور مسکن مهر یکی از متهمان رکوداسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: معمولا افرادی که به خرید مسکن با استفاده از تهسیلات بانکی می پردازند قشر متوسط جامعه هستند و اغلب مسکن هایی با متراژ بین 50 تا 100 متر را خریداری می کنند. 

وی تاکید کرد: اگر امروزه کسی 80 میلیون پول نقد در دست داشته باشد دیگر نیازی به تهسیلاتی که دولت توسط بانک هاا جهت خرید مسکن در اختیار آنها قرار می دهد ندارد؛ بنابراین اهدای تهسیلات با چنین شرایطی خیلی هم مطلوب جامعه نیست و دولت نیز برای افراد متوسط جامعه باید تهسیلات کافی با شرایط متناسب را در نظر بگیرد؛ همچنین باید میزان پرداخت ها نیز متناسب با درآمد متوسط اقشار جامعه در نظر گرفته شود.

کاظمی اظهار داشت: نیمی از افراد جامعه به صورت مستقیم و نیمی دیگر به صورت غیر مستقیم به مسکن وابسته هستند و در صورت آسیب دیدن و یا رکود این صنف سایر اقشار جامعه نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. 

وی افزود: در حال حاضر ساخت و ساز مسکن مدت ها است که دچار رکود شده ایم که البته این تجربه را در دولت های قبلی نیز کسب کرده ایم به طوری که صدور پروانه های ساخت و ساز در سال 94 نسبت 93 حدود 28 درصد افزایش  داشته و 95 تا به کنون نسبت به مشابه سال گذشته با توجه به رصد بازار تغییری نداشته است.

کاظمی عنوان کرد: بخشی از این رکود مربوط به ساخت مسکن مهر می شود که مکان یابی و جانمایی نا مناسب و کار بدون کارشناسی موجب شکست آن شد و طبق نظر کارشناسان اقتصادی اگر ادامه این رکود در واقع گذراندن دوره نقاهت باشد ما منافع صنفی را ارجح بر منافع ملی نمی دانیم و منتظر خروج مسکن از رکود می شویم. 

وی در خصوص رقابت ناسالم تولید کنندگان سیمان اظهار داشت: تا زمانی که ما با تولید 80 میلیونی مواجه باشیم و از طرفی به علت رکود موجود در وضعیت ساخت و ساز در کشور و مشکلاتی که بخش صادراتی کشور نیز با مواجه بود طبیعتا برای عرضه کالا میان تولید کنندگان یک رقابت ناسالم ایجاد شود. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: