bazarnews

کد خبر: ۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
فرار دوجانبه مشتریان و فروشندگان از کارت اعتباری؛
با وجو اینکه دولت جهت افزایش خرید کالاهای ایرانی طرحی با عنوان کارت اعتباری خرید کالا را راه اندازی کرده؛ اما همچنان خرید کالاهای خارجی بیشتر از ایرانی است.
بازار نیوز- یکی از مشکلاتی که اقتصاد کشور با آن مواجه است و این روزهای تبلیغات و صحبت هایی زیادی هم از آن می شود افزایش فروش کالاهای داخلی است که همه سعی دارند با فرهنگسازی در خصوص مصرف کالاهای ایرانی با این مشکل مبارزه کنند.

اما گویا این بحث صرفا به فرهنگسازی مربوط نمی شود بلکه نیازمند مشتری مداری بیشتر و ارائه خدمات بهتر از سوی تولید کننندگان است زیرا با وجود اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا همچنان از محصولات ایرانی استقبال نشده است.

بانک های ارائه کارت های اعتباری اضافه می  شوند

چرا کالای خارجی؟/ با وجود کارت اعتباری باز هم فروش محصولات داخلی افزایش نیافتدر همین راستا محمد طحان پور رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: کارت اعتباری خرید کالا طرح بود که دولت در راستای حمایت از تولید داخلی با سود پایین در اختیار مردم قرار دارد؛ طرحی که در اوایل ورود خود بخاطر سود کم با استقبال مردم مواجه شد.

وی افزود: در حال  حاضر ایران حدود 500 کارخانه تولید لوازم خانگی دارد اما در اجرای این طرح تنها 50 برند ایرانی و تولیدکننده ایرانی در این طرح شرکت کردند که نداشتن نمایندگی، بدبینی تولیدکنندگان به این طرح و دردسر های دریافت و ارسال مستقیم کالا به مشتریان از جمله دلایل عدم حضور آنها به شمار می رفت.

طحان پور اظهار داشت: در ابتدای اجرای طرح حدود یک میلیون و 200 هزار کارت جهت صدور آماده شده بود اما به علت استقبال کم مردم کمتر از 10 درصد ثبت نام شد.

وی علت استقبال کم مردم را قیمت بالای کالاهای موجود در نمایندگی نسبت به کالاهای موجود در بازار، ارائه محصولات به صورت اعتباری توسط فروشگاه ها بدون نیاز به مراجعه به بانک و اعطای جوایز ویژه به خریداران توسط فروشگاه ها دانست.

طحان پور عنوان کرد: تا کنون این وام توسط سه بانک ملی، صادرات و رفا برای سه قشر فرهنگیان، بازنشستگاه و حقوق بگیران تامین  در نظر گرفته شده که طبق صحبت های انجام شده قرار است جلسه ای برگزار کرده و تعداد بانک های طرف قرار را جهت دسترسی راحت تره مردم اضافه کنیم.

وی در خصوص شرایط این کارت ها تاکید کرد: دریافت این کارت های اعتباری نیازی به ضامن ندارد و تنها فیش حقوقی کافی است و همچنین سود پرداختی آن 12 درصد با اقساط 24 ماهه است.

خارجی ها بیشتر از داخلی ها ملاحظه مشتری را می کنند
چرا کالای خارجی؟/ با وجود کارت اعتباری باز هم فروش محصولات داخلی افزایش نیافتدر مصاحبه با یکی از نو عروسان که در حال خرید جهیزیه از برندها و تولیدات خارجی بود ایشان اعلام کردند: شرکت های تولید کننده خارجی شرایطی را مهیا کردند که در کمترین زمان و با مراجعه به یک فروشگاه نمایندگی فروش بیشتر محصولات مورد نیاز خود را خریداری  و تهیه کردم.

خانم دیگری می گفت: ما پس از خرید در کمتر از یک هفته همه محصولات سفارش داده خود را درب منزل تحویل گرفتیم و کالاهای نیازمند به نصب توسط تکنسین مربوطه را نیز برایمان نصب هم کردند. 

فراموش نکنید ایرانیان تجربه بدی درباره استفاده از محصولات تولید شده ایرانی ندارند و به طوری که اگر این روزها به خانه هر ایرانی سری بزنید حداقل 2 کالاهای قدیمی با برند ایرانی را در لوازم خانگی می بینید که هنوز هم به خوبی و به قول معروف مانند ساعت دقیق کار می کند.

با رصدهای انجام شده مشخص است که مشکل استقبال نکردن از کالاهای داخلی مربوط به کیفیت نیست بلکه باید نحوه ارائه خدمات و محصولات، خدمات پس از فروش و مشتری مداری را مورد بررسی و تحلیل قرار داد و همچنین فروشگاه ها و نمایندگی هایی با تجهیزات کامل و در دسترس را تاسیس کرد.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: