bazarnews

کد خبر: ۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران:
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به تولید خودکفای خودروی داخلی، معتقد است واردات این محصول حرام نیست ولی کراهت دارد.
بازار نیوز -  محمدرضا نجفی منش افزود: ایران بیشترین مصرف خودروی پورشه و مازراتی را دارد که در خود آلمان هم شاید به این اندازه استفاده نکنند.

گزارش انجمن خودروسازان ایران حاکی از آن است که خودروسازان کشور در هفت‌ماهه سال جاری 691 هزار و 427 دستگاه انواع خودروی سواری ، وانت و تجاری تولید کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصدی رشد دارد.
خودرو سازان کشور فقط در مهرماه سال جاری 111 هزارو 506 دستگاه خودرو تولید کردند که این میزان نبست به ماه مشابه سال قبل از رشد 139 درصدی برخوردار بود.
خودرو سازان کشور در هفت ماهه سال گذشته 548 هزار و 175 دستگاه انواع خودرو تولید کرده بودند. 

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: با واردات خودرو ارز و نیروی کار کشور هدر می‌رود، البته تعداد واردات خیلی زیاد و به حد خطرناک نیست، اما از آنجایی ‌که در تعادل ارزی هستیم و میزان صادرات و واردات متوازن است، حیف است با واردات خودرو این تعادل را خراب کنیم.

این عضو هیات نمایندگان همچنین معتقد است بجای واردات خودرو باید خودروساز وارد کنیم.
نجفی منش افزود: رنو و پژو با شرکت‌های داخلی قرارداد بسته اند و کار آغاز شده تا در داخل تولید را انجام دهیم.

وی با اشاره به رقابت بالای این خودروساز‌ها، پیش‌بینی می‌کند خودروی نهایی پژو زودتر وارد بازار شود.

فرهاد احتشام زاده رییس انجمن واردکنندگان خودرو، واردات خودرو در 6 ماه نخست امسال را 32 هزار و 428 دستگاه خودرو به ارزش 850 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: از نظر تنوعی 56 مدل خودرو در این مدت وارد کشور شده است.
وی ادامه داد: واردات خودرو در این دوره زمانی، بیش از 2 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی برای دولت داشته است.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: