bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
دبیر انجمن واردکنندگان در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن انتقاد از سیاست‌های وزارت صمت در اعلام جزئیات واردات خودرو، گفت: مسئولان این وزارتخانه اعضای انجمن واردکنندگان خودرو را بایکوت کرده‌اند.

واردات خودرو در چنگ خودروسازان/ وزارت صمت واردکنندگان را بایکوت کرده است!

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ آن طور که چندی پیش وزیر صمت گفته بود، با اعلام اسامی شرکت‌های واجد شرایط، فرایند واردات خودرو از اواخر مهر ماه آغاز می‌شود؛ حال تنها کمتر از دو هفته به پایان مهلت وزارت صمت برای تعیین تکلیف شرکت‌های واردات خودرو باقی مانده و اکنون مشخص نیست که کدام شرکت‌ها ذیل آیین‌نامه واردات خودرو مجاز به وارد کردن اتومبیل می‌شوند.


«مهدی دادفر» دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با بازارنیوز درباره جزئیات شرکت‌های واردکننده اظهار داشت: در حال حاضر تمامی اعضای انجمن نسبت به تصمیمات وزارت صمت برای تعیین شرکت‌های واردکننده خودرو کاملا بی خبر است؛ به بیان ساده‌تر مسئولان این وزارتخانه، اعضای انجمن واردکنندگان خودرو را بایکوت کرده‌اند.


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: مسئولان وزارت صمت خاطر ترجیح می‌دهند در امر واردات خودرو از افرادی استفاده کنند که در مقابل خواسته آن‌ها هیچ گونه مخالفتی و مقاومتی نداشته باشند.


وی خاطر نشان کرد: با توجه به نواقص و موانع موجود در آیین‌نامه، چندان نمی‌توان انتظار داشت که طبق وعده مسئولان صمت، واردات خودرو در ماه‌های آتی به معنای حقیقی خود اجرایی شود؛ در حال حاضر آقایان به دنبال آن است که برایپاسخ به مطالبات عمومی مردم، واردات خودرو را به هر شکل ممکن و توسط عده‌ای خاص که در مقابل تصمیات یک طرف آنها مخالفتی نداشته‌ باشند، انجام دهد.


دادفر در پایان تاکید کرد: در حال حاضر بند‌های موجود آیین‌نامه واردات خودرو بیشتر شامل حال خودروسازان است تا بخش خصوصی، لذا نمی‌توان چندان امیدی به رفع انحصار در بازار خودرو از طریق واردات خودرو داشت.


گفتنی است که روز گذشته، فاطمی امین در جمع خبرنگاران، ضمن تاکید بر قطعی بودن موضوع واردات خودرو عنوان کرد که درخواست‌ها برای واردات به وزارت صمت ارجاع شده که بسیاری به سبب نداشتن شرایط لازم حذف شده‌اند، اما تا هفته گذشته، دو شرکت به تایید نهایی رسیده‌اند که تعداد شرکت‌های مجاز افزایش یافته و واردات اولین خودرو‌ها در آینده نزدیک انجام می‌شود. حال با در نظر گرفتن اظهار نظر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و صحبت‌های وزیر صمت، ایران خودرو و سایپا محتمل‌ترین گزینه‌ها برای واردات خودرو هستند.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: