bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر انجمن خودروسازان نسبت به مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش میانگین ۴۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو، انتقاد کرد و گفت: این میزان رشد، خودروسازان را از زیان خارج نمی‌کند.

مخالفت دبیر انجمن خودروسازان با رشد ۴۰ قیمت محصولات/ زیان خودروسازان برطرف نمی‌شود

گروه صنعت، معدن و تجارت- سعید ترکاشوند؛ سرانجام پس از ساعت‌ها انتظار درباره میزان افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها، «محمود دودانگه» نایب رئیس شورای رقابت میانگین رشد بهای اتومبیل‌های داخلی را حدود ۴۰ درصد بیان کرد و درباره جزئیات آن گفت: میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵ درصد و محصولات ایران خودرو کمی بیشتر از ۳۵ درصد خواهد بود.


نایب رئیس اتحادیه خاطر نشان کرد: این موضوع در جلسه اخیر شورای رقابت به اتفاق آراء تصویب و فرایند ابلاغ به وزارت صمت و خودروسازان در حال انجام است. بدیهی است پس از ابلاغ مصوبه نیز باید فرایند اجرای مصوبه آغاز شود.


اکنون، «احمد نعمت بخش» دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با بازارنیوز، در واکنش به این موضع نایب رئیس شورای رقابت اظهار کرد: این میزان افزایش قیمت، بعید است که بتواند زیان خودروسازان را جبران کند. در طول ۲ ماهه گذشته، فولاد مبارکه قیمت ورق را با رشدی بیش از ۵۰ درصد از کیلویی ۲۸ هزار تومان به عدد ۴۲ هزار تومان رسانده است.


دبیر انجمن خودروسازان خاطر نشان کرد: نزدیک به ۱۸ ماه است که به هیچ یک از خودروساز‌ها مجوز افزایش قیمت داده نشده است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا خودروسازان با وجود این مقدار افزایش قیمت، با عرضه خودرو در بورس کالا تمایل دارند یا خیر، گفت: برای تصمیم‌گیری در این باره، باید مجمع خودروسازان برگزار شده و در آنجا به بررسی آن پرداخته شود.

حال با توجه به این مقدار افزایش قیمت، باید دید  خودروسازان در سال جدید، مجددا راه عرضه خودرو در بورس کالا را انتخاب می‌کنند؟

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: