bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر ضرورت خصوصی‌سازی صنعت خودرو، درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در حال حاضر این بازار، بهترین مسیری است که مصرف کننده واقعی می‌تواند اتومبیل مورد نیاز خود را شفاف و بدون دخالت دلال و بروز هیچ گونه مشکلی، تهیه کند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «محمد صفایی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز درباره افزایش قیمت پایه‌ای خودرو‌ها و ضرورت عرضه مجدد آن در بورس کالا اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر و تا قبل از عرضه خودرو در بورس کالا، خودروسازان به دلیل عدم افزایش قیمت محصولات، با زیان هنگفتی مواجه بوده‌اند. در طول این مدت، فروش خودرو از طریق قرعه کشی تبدیل به بلیط بخت آزمایی شده بود که برندگان آن یا به بیان بهتر دلالان، از محل اختلاف قیمت بازار و کارخانه، حاشیه سودی حداقل ۲۰۰ میلیون تومانی را به دست می‌آوردند.

ضرورت خصوصی‌سازی خودروسازان/ بورس کالا مناسب‌ترین راه برای عرضه شفاف خودرو است
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در چنین وضعیتی، عرضه خودرو در بورس کالا قیمت‌ها را مشخص و روند بازار را رقابتی کرده بود. در حال حاضر فروش خودرو با استفاده از این بازار، بهترین مسیری است که مصرف کننده واقعی می‌تواند اتومبیل مورد نیاز خود را شفاف و بدون دخالت دلال و بروز هیچ گونه مشکلی، تهیه کند.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویه فعلی قیمت‌گذاری در صنعت خودرو، اگر محصولات خودروسازان به بورس کالا عرضه نشود، سهام این شرکت‌ها تحت الشعاع قرار خواهند گرفت.


صفایی در پایان خصوصی‌سازی صنعت خودرو را ضرورتی لازم برای پیشرفت آن دانست و توضیح داد: دخالت دولت در این صنعت باید کاهش یابد، در غیر این صورت ما همچنان تداوم وضعیت فعلی صنعت خودرو خواهیم بود.

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: