bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس اقتصادی درباره اتصال شرکت‌های دولتی به سامانه مودیان گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که تا کنون فقط ۲۰ درصد از این شرکت‌ها به این سامانه پیوسته‌اند؛ لذا، با توجه به مزیت‌هایی سامانه مودیان برای اقتصاد کشور، دولت باید شرایطی را ایجاد کند تا همه کسب و کارها، شرکت‌ها، موسسات و نهاد‌ها به این سامانه بپیوندند.

خودداری ۸۰ درصد از شرکت‌های دولتی از پیوستن به سامانه مودیان

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسین ذوالفقاری» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون الزام راه اندازی کامل سامانه مودیان و رفع مشکلات این سامانه اظهار کرد: در حال حاضر سامانه مودیان مشکلاتی دارد که شکایت برخی از مودیان را با خود همراه ساخته است؛ لذا، دولت باید هر چه سریع‌تر این مشکلات را رفع و بستر‌های لازم را برای بهره مندی کامل از مزیت‌های سامانه مودیان را فراهم کند.


این کارشناس اقتصادی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که تا کنون فقط ۲۰ درصد از شرکت‌های دولتی به این سامانه پیوسته‌اند؛ لذا، با توجه به مزیت‌هایی سامانه مودیان برای اقتصاد کشور، دولت باید شرایطی را ایجاد کند تا همه کسب و کارها، شرکت‌ها، موسسات و نهاد‌های دولتی به این سامانه بپیوندند.


وی ادامه داد: سازمان‌هایی که مسئولیت اجرای قانون سامانه مودیان را برعهده دارند، باید در خصوص راه اندازی کامل این سامانه جدیت لازم را داشته باشند و به مشکلات فعلی آن رسیدگی کنند. تا زمانی که سامانه مودیان مشکل داشته باشد، دولت نباید انتظار پیوستن راحت مودیان به این سامانه را در ذهن خود بپروراند.


ذوالفقاری تاکید کرد: سامانه مودیان ابزار بسیار خوبی در نظام مالیاتی کشور است؛ لذا نباید اجازه دهیم که سرنوشت این سامانه به سرنوشت قانون مالیات‌های مستقیم دچار شود. حمایت از سامانه مودیان در حرف و تئوری هیچ گرهی را از مشکلات کشور باز نمی‌کند، بلکه این امر باید خود را در عمل نشان دهد.


این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز، اطلاعات اصل اساسی برای سیاست‌گذاری‌های صحیح  است. استفاده از ابزار‌های نوینی مانند سامانه مودیان این امکان را به سیاست‌گذاران اقتصادی کشورمان می‌دهد که اطلاعات متقنی را در خصوص عملکرد کسب و کار‌ها و میزان سود و زیان آن‌ها به دست بیاورند.


وی تصریح کرد: این اطلاعات به سیاست گذاران کمک می‌کنند تا تصمیمات درستی را اتخاذ کنند و در عرصه‌های مختلف اقتصاد کشور سیاست‌ صحیحی را پیاده کنند.


ذوالفقاری افزود: شرط بهره‌مندی از مزیت‌هایی مثل اصلاح نظام مالیاتی، شفافیت مبادلات اقتصادی و به کارگیری داده‌های مالیاتی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی این است که تصمیم‌گیران ارشد کشور سامانه مودیان را به درستی و به صورت کامل راه اندازی کنند. به طور کلی می‌توان این طور بیان کرد که تحقق عدالت اقتصادی  در گروی راه اندازی کامل این سامانه است.


این کارشناس اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط باید به گونه‌ای رقم بخورد که مودیان بدانند راه اندازی سامانه مودیان برای آن‌ها سودمند بوده  و حتی به نفع آن‌ها است. تنها در این صورت است که آنها با سامانه همراهی خواهند کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: