bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
«محله‌ای» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت بر اعمال گارانتی سه ساله خودرو‌ها با کارکرد ۶۰ هزار کیلومتر تاکید کرد.

گارانتی خودرو‌ها باید سه ساله و با کارکرد ۶۰ هزار کیلومتر باشد/ خدمات پس از فروش اتومبیل‌های وارداتی چگونه است؟

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ چندی قبل، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با ابلاغ نامه‌ای به خودروسازان کشور از ابطال برخی از محدودیت‌های مربوط به خدمات پس از فروش خودرو‌ها و اعمال گارانتی‌های دو ساله برای آن‌ها خبر داد.


«حمید محله‌ای» مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این مسئله اظهار کرد: در گذشته سازمان حمایت با ارسال نامه‌ای،به دنبال جلوگیری از معاملات ساختگی خودرو‌ها و قیمت‌گذاری تصنعی آنها بود. در نامه مذکور این گونه آمده بود که اگر ظرف مدت پنج ماه خودرویی فروخته شود، گارانتی آن اتومبیل حذف می‌شود.


مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت خاطرنشان کرد: در نامه اخیر این سازمان، برخی بند‌های آن نامه اصلاح شد، اما با این حال از متن نامه جدید طوری برداشت شد که انگار بازه زمانی سه ساله‌ای که رئیس جمهور برای گرانتی خودرو اعلام کرده‌ بود، ذیل این موضوع قرار نمی‌گرفت.


وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی خودرو‌ها باید حداقل به مدت سه سال و با کارکرد ۶۰ هزار کیلومتر از خدمات پس از فروش برخودار باشند؛ البته باید این نکته را هم باید یادآور شد که گارانتی سه ساله خودرو‌ها در دو بخش بوده که در قسمت نخست آن، بعضی از خدمات مانند رنگ خودرو به صورت رایگان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود، اما در بخش دیگر، برخی از خدمات با اخذ مبالغی از مصرف‌کنندگان به آنها ارائه داده می‌شود.


مشروح گفته‌های محله‌ای را در کلیپ زیر مشاهده کنید.



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: