bazarnews

کد خبر: ۲۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
۸ میلیارد پول ژوزه در ۳ هفته تامین می‌شود؟
طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس موضوع پرداختی به بازیکنان تیمش را کاملا رها کرده‌ و حالا حالاها قصدی برای پولدار کردن بازیکنان پرسپولیس و کادر فنی تیمش ندارد. تمام فکر و ذکر مدیران باشگاه پرسپولیس بر روی نحوه پرداخت بدهی‌شان به ژوزه مانوئل است.
بازار نیوز-تیم فوتبال پرسپولیس هر چند این روزها حال و روز خوبی از حیث کسب امتیاز و نتیجه گیری در رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور دارد و همچنان روند گذشته خود را طی می کند، اما حاشیه های بسیاری دامان این تیم پرطرفدار را گرفته که مهمترین آنها بی پولی و در پی آن خطر کسر امتیاز از سرخپوشان است.  
 
پرهوادارترین تیم فوتبال کشورمان و قهرمان فصل گذشته این رقابت ها که اتفاقا تنها نماینده ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز به شمار می رود، باید ظرف مدت زمان 3 هفته مبلغی بالغ بر 8 میلیارد تومان را بابت بدهی مانوئل ژوزه پرداخت کند. مبلغی که اگر پرسپولیسی ها نتوانند آن را جور کنند، هم با خطر کسر امتیاز و هم با خطر احتمالی حذف از لیگ قهرمانان آسیا مواجه خواهند شد. در این بین اما پرسپولیسی ها بیکار ننشسته اند و میسرهای مختلفی را برای حل و فصل ماجرا در پیش گرفته اند.  
 
باشگاه پرسپولیس مترصد دریافت حکم محکومیت خود از دادگاه بین‌المللی ورزش است تا تکلیف نهایی میزان بدهی‌اش با ژوزه مانوئل مشخص شود.‌‌ ‌این باشگاه که به تازگی رای خود را درباره دستیاران سرمربی اسبق پرسپولیس دریافت کرده، ترس زیادی بابت راه‌های پرداخت این جریمه‌ها دار‌د. مسئولان باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا دریافتی‌هایی را از راه‌های مختلف داشته باشند تا با خطرات جدی‌تری نظیر کسر امتیاز و سقوط به رقابت‌های‌ لیگ دسته اول روبه‌رو نشوند. این اتفاق در‌ حالی رخ داده‌ که شاگردان برانکو ایوانکوویچ نیز بابت عدم دریافت مبلغ‌هایی بابت قراردادهای این فصل، گله‌مند هستند.
 
مسیر اول – هواداران
 
اولین و یکی از موثرترین گام هایی که مسئولان باشگاه پرسپولیس در پیش گرفته اند تا به وسیله آن بتوانند بخشی از بدهی مانوئل ژوزه را پرداخت کنند، جذب سرمایه از هواداران است. هوادارانی که یکبار دیگر هم همین چند ماه پیش دست به جیب شدند و نگذاشتند تا بدهی پرسپولیس خطر ساز شود. حالا مسئولان پرسپولیس با تجربه قبلی، این بار نیز از هواداران خواسته اند تا با کمک های مالی خود، پرسپولیس را در مسیر قهرمانی لیگ و آسیا یاری کنند. آن‌ها امیدوار هستند مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان از همین طریق به ‌دست آورند.
 
مسیر دوم- دولت  
 
علی‌اکبر طاهری نیز بی‌کار ننشسته‌ و رایزنی‌هایی را با مقامات وزارت ورزش و جوانان کرده‌ تا از طریق آن‌ها بتوانند مبلغی را بابت کمک به باشگاه پرسپولیس دریافت کنند. ‌پولی که با توجه به آیین‌نامه وزارت ورزش‌و جوانان نباید به عنوان کمک به تیم‌های سرخابی‌‌ پایتخت داده شود اما از طریق محل درآمدها و مسایل این‌ چنینی قرار است به باشگاه پرسپولیس داده شود. در این خصوص نیز البته باید منتظر ماند و دید که آیا دولت و وزارت ورزش که خود نیز با مشکلات مالی مواجه است کمکی به سرخپوشان پایتخت می کند یا خیر.  
 
مسیر سوم- اسپانسر
 
باشگاه پرسپولیس همچنین امیدوار است‌ مقداری از مطالبات خود را از اسپانسر تیم دریافت کند تا صرف پرداخت طلب ژوزه مانوئل کنند. در طول دو سه سال اخیر با ورود اسپانسرها به مسئله 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال، بخش عمده ای از مشکلات مالی این 2 تیم حل و فصل شد اما از ابتدای فصل جاری سرخابی های پایتخت در حوزه ارتباط با اسپانسرها نیز به مشکل خوردند و حالا باید دید که آیا اسپانسر نیز بخشی از مبلغ بدهی ژوزه را تقبل می کند.
 
مسیرهایی که به نظر می رسد کمک خواهد کرد تا پرسپولیس بدهی ژوزه را پرداخت کرده و از خطر کسر امتیاز و حذف از لیگ قهرمانان آسیا فاصله بگیرد. طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس موضوع پرداختی به بازیکنان تیمش را کاملا رها کرده‌ و حالا حالاها قصدی برای پولدار کردن بازیکنان پرسپولیس و کادر فنی تیمش ندارد. تمام فکر و ذکر مدیران باشگاه پرسپولیس بر روی نحوه پرداخت بدهی‌شان به ژوزه مانوئل است. موضوعی که هر چند به سود سرخپوشان پایتخت است اما برخی نارضایتی های داخلی از مسائل مالی و بی پولی بازیکنان پرسپولیس نیز موجب شده تا این روزها حال و اوضاع سرخپوشان پایتخت چندان مساعد نباشد.
فردا
برچسب ها: طاهری ، ژوزه ، پرسپولیس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: