bazarnews

کد خبر: ۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
جوابیه منطقی موسس و مدیر عامل اولین نمایشگاه و حراج باران به منتقدان؛
برای اولین بار در عرصه هنر خط و خوشنویسی 66 اثر نفیس و ارزشمند که مورد تایید کارشناسان خبره این هنر هم قرار گرفته بودند در گالری و حراج باران با مدیریت سیده محبوبه کاظمی چکش خورد و آثار هنرمندان با دو میلیارد و ششصد میلیون تومان به فروش رسید.
افرادی سودجو  به دنبال انحصار مارکت هنر هستندبه گزارش بازار نیوز - این حراج با حضور فعالان فرهنگی، اقتصادی و برخی مدیران فرهنگی و نیز اساتید خط و خوشنویسی روز چهارشنبه در هتل اسپیناس پالاس افتتاح شد و جالب این جاست که هنوز یک روز از پایان این حراج نگذشته بود که در یک تارنمای بدون مجوز که از طرف یکی از دلالان رده پایین هنری مشغول به فعالیت در جهت اهداف سودجویانه و کاملاً شخصی است از زبان یکی از اساتید هنری،مشق قدیمی که قیمت آن در طول ٢٢ سال کار و تغییر از سنتی به مدرن، بازاری دور از منطق پیدا کرده، را انکار کرد.

 اما سیده محبوبه کاظمی دولابی مدیر نگارخانه و حراج  گفت جدا از بحث صحت اثر  و در باب اخلاق هنری جامعه از بابت اشاعه ی اکاذیب که مسئول  این تارنما اظهار داشته است: سخنان هنرمند را بدون جا انداختن یک واو بیان نموده ام !!!!از مجاری قضایی و قانونی اعاده حیثیت خواهم نمود. 

به دلیل اینکه: اولاً به هیچ عنوان هنرمند صحبت یا تماسی از طریق اپلیکیشن موبایل با بنده نداشته اند که اگر اینگونه بود کار چکش نمی خورد ثانیاً الفاظ توهین آمیز کلاهبرداری، تقلب، شیطان و .. در مطلب سخیف و در خور شأن نگارنده و آن هم به یک بانوی سادات ایرانی مسلمان که برای اولین بار در عرصه ی ملی ،حراج هنر مردمی و شریف  خوشنویسی را علی رغم کارشکنی ها و سنگ اندازیهای دسته ای انحصار طلب پیش برده است. این هنرمند و تارنمای مذکور موظفند در پیشگاه قانون بابت به کار بردن این واژه ها پاسخگو باشند.

جالب است بدانید این هنرمند استاد در بیانیه دوم که در خبرگزاری مهر درج شده است تکذیب بیانیه ی اول خود را در خصوص تماس با اینجانب بیان نموده اند که در اینصورت کذب بودن این ادعااز طرف خود ایشان  روشن می شود !!! 

کاظمی اظهار داشت: یک هنرمند چرا باید اثر خودش را تکذیب کند و آن را جعلی بخواند! در واقع در سالهای  پیش این هنرمند نام و نشانی نداشته است که کسی بخواهد اثر وی را بخرد و جعل کند! و این در حالی است که حراج باران با اجرایی در خور شأن و فاخر چه نیازی به فروش اثری ارزان داشت آن هم از نوع جعل و چهار نفر که در تیم کارشناسی داشتیم که افرادی متدین و متعهد به آداب اعلام نظر هستند و  هر کدام از آنها در حال حاضر برای موزه های داخلی و بین المللی خرید آثار می کنند، اثر ایشان را تایید کردند.نشر این ادعا که از دسیسه های افراد سودجو و منفعت طلب است بیشتر به طنز شبیه است!!

کاظمی افزود: در مارکت جامعه خوش‌نویسی  تا به حال کسی  ورود پیدا نکرده و تلاشی برای رونق آن را به طور جدی  نداشته اند در تلاش هستند تا با این موضوعات برای این هنر مسئله سازی کنند. در واقع دست های پشت پرده همیشه منتظر فرصت هستند تا با سنگ اندازی جلوی پیشرفت را بگیرند غافل از اینکه دود این کار اول به چشم خودشان و اهالی هنر دوست خواهد رفت.

وی اضافه کرد: قیمت های ارائه شده حراج باران کاملا معقول بود و سعی شد از کارشناسان با ایمان و با تعهد استفاده شود نه کسانی که به خاطر مادیات همه چیز را زیر پا می گذارند ضمن اینکه برپایی این حراجی برای اولین بار انحصار را شکست و  ضمن اینکه بسیاری از هنرمندان امیدوار شدند که می توانند برای اولین بار آثار خود را در یک فضای واقعی و بزرگتر عرضه کنند.

موسس و مدیر عامل اولین نمایشگاه و حراج باران تاکید کرد: حراج باران دور از زد و بند برگزار شد و حداقل از 30 نفر از مجموعه داران و هنرمندان این آثار گرفته شد. این یک مشارکت عمومی بود و همین مورد باعث جذابیت بیشتر برای بازدید کنندگان شد. 

حراج باران گامی در جهت سیر و تحول خوشنویسی از قدیم تا معاصر را برداشت و به صورت بصری قابل رویت بود، ضمن اینکه کسانی که آشنایی با هنر خط نداشتند به راحتی سیر تحول خط را در بازدید از این آثار دیدند.که این امر نیز در راستای اقتصاد مقاومتی با محتوای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی همراه بود.

وی در پایان گفت: دشمنانی که این حراج را زیر سوال می برند وبه اسم دلسوزان و دایه های مهربانتر از مادر  با نشر اخبار ضد انسانی و اخلاق حرفه ای ،دشمنی می کنند اینقدر نادان و سخیف هستند که نمی دانند با پاشیدن بذر بی اعتمادی در جامعه اول از همه منافع اقتصادی خودشان را زیر سوال می برند. این بی اعتمادی اول از همه گریبان‌گیر خودشان می شود و بعد من نوعی.

در واقع راویان کذب با ایجاد شانتاژ و بر هم زدن جو جامعه ی هنری  دل شان برای جیب خودشان می سوزد نه برای هنر، تاریخ، کشور و تمدن. در واقع این افراد از سر نادانی  ضربه مهلکی به بدنه اقتصاد و هنر وارد می کنند.

در آخر امیدوارم با تدابیری درست دست این افراد سودجو و منفعت طلب هر چه سریعتر از سر جامعه ی هنر اصیل ایرانی و اسلامی کوتاه شود و اعمال گذشته آنان که باعث تأسف و تأثر است بررسی و اعاده گردد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: