bazarnews

کد خبر: ۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 200 نفر کمتر در جاده‌ها کشته شدند.
بازار نیوز - سردار تقی مهری در مراسم افتتاح سامانه سپه‌تن و افتتاح تیپ جدید پاسگاه پلیس راه شریف‌آباد با بیان اینکه اجرای سامانه سپهتن را از سال 90 در دستور کار داشتیم گفت: تفاهم‌نامه اجرای سامانه سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای) در سال 93 بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه کشور  منعقد شد.

وی با بیان این که تست‌های این سامانه را درمسیرهای تهران – مشهد  و تهران – ارومیه انجام دادیم گفت: به زودی این سامانه در مسیرهای تهران – قم – اراک – خوزستان و لرستان و همچنین قزوین – رشت انجام خواهد شد.

سردار مهری با بیان این که با این سامانه می‌توان کنترل حمل و نقل باری و مسافری را افزایش داد گفت: سامانه سپهتن از طریق سیم‌کارت (GFM) و (GPRS) اطلاعات را به پاسگاه منتقل می‌کند.

سردار مهری ادامه داد: بنا بر این ناوگان مجهز به این سامانه جلوی پاسگاه توقف نخواهد داشت و در یک کیلومتری پاسگاه تمام اطلاعات به مرکز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این اطلاعات قابل انتقال به مرکز پلیس راه در تهران است گفت: بنا بر این از این پس کنترل ناوگان عمومی از طریق دستی و با دفترچه‌های کاغذی انجام نخواهد شد وبه صورت آنلاین بر ناوگان نظارت می‌کنیم.

سردار مهری با بیان اینکه تا کنون 2500 اتوبوس مجهز به این سیستم هستند گفت: امیدوارم تا پایان سال تعداد ناوگان بیشتری مجهز به سیستم سپهتن شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به افتتاح تیپ جدید پاسگاه‌های پلیس راه گفت: در یک قرارداد با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار بر این است که 50 پاسگاه با تیپ جدید و با ساختمان از پیش ساخته شده تا پایان سال بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: 300 پاسگاه در سراسر کشور وجود دارد که امیدواریم برای این پاسگاه‌های فرسوده هم ساختمان‌های جدید و پیش ساخته در نظر گرفته شود.

سردار مهری همچنین با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهار داشت: در این مدت تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته تا  200 نفر کاهش یافته است.
ایلنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: