bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
ویژه های روز منتشر شد
اعلام ارزش سهام عدالت، اعلام نرخ جدید قبور در بهشت زهرا،خبرهای خوش وزیر از پرداخت معوقات فرهنگیان،مقایسه تراژیک خودروسازی ایران با سایر کشورها،اظهار نظر محسنی اژه ای درباره لغو سخنرانی مطهری،کاهش قیمت دلار و سکه در بازار امروز،روز تاریخی صنعت هوایی،بحران مالی بانک صادرات ، عقبگرد شاخص بورس و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز یکشنبه (21 آذر ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز یکشنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز یکشنبه ( 21 آذرماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

وزیر امور اقصاد و دارایی می‌گوید دولت بسیار نسبت به افزایش حجم نقدینگی حساس است و فرآیند رشد آن را به دقت رصد می‌کند. او توضیح می‌دهد که چگونه دولت در روندی گریز ناپذیر به افزایش حجم نقدینگی تن داده و البته تصریح می‌کند که بخشی از نقدینگی موجود در اقتصاد ایران حاصل ضریب فزاینده است و تورم‌زا نیست.

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت معوقات فرهنگیان، انتصاب معاون آموزش ابتدایی و توزیع شیر در مدارس در آینده نزدیک خبر داد.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و به دنبال افزایش سرانه مدارس هستیم و قصد داریم بر مدارس متمرکز شویم، درباره زمان توزیع شیر در مدارس گفت: هماهنگی هایی انجام و اعتبارات مربوطه تامین شده است.
آشتیانی درباره زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز اظهار کرد: مراحل پرداخت حق التدریس‌ها و مطالبات بازنشستگان در حال انجام است و به‌زودی محقق می شود.

 فرید زاوه کارشناس حوزه خودرو گفت:ما نباید انتظار داشته باشیم در شرایطی که اقتصاد ایران هنوز  به ثبات کامل نرسیده و هنوز هم گاها به شکلی یکباره قوانین و چارچوب ها دچار تغییر و تحول می شوند، بخش خصوصی یا سرمایه گذار خارجی دست به کار شود و به تولید خودروهای پیشرفته الکتریکی در ایران اقدام کند چرا که حتی در آزادترین اقتصاد جهان یعنی در آمریکا نیز دولت از این صنایع و تولیداتشان به شکلی گسترده حمایت می کند و به خریداران خریداران خودروهای تمام الکتریکی تا ۵۰۰۰ دلار یارانه پرداخت می کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:طی ۲۱ سال پول‌هایی که واریز شده کاملا مطابق قانون و رعایت موازین شرعی بوده و اینکه گفتند این پول ها به حساب رییس قوه قضاییه واریز شده کذب محض است و اسناد و مدارک آن موجود است

سکه تمام طرح جدید امروز یکشنبه ۲۱ آذر در بازار آزاد یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان فروخته می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۱۱۲ هزار تومان قیمت دارد. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۹۲ و ۳۰۹ هزار تومان فروخته می‌شوند.


در بازار امروز یکشنبه ۲۱ آذر دلار آمریکا با حرکت کاهشی ۳۹۰۹ تومان فروخته شد.یورو ۴۲۴۸ تومان، پوند انگلستان ‌۴۹۱۳ تومان و لیر ترکیه ۱۱۶۰ تومان در بازار آزاد قمیت داشت.


مذاکرات طولانی ایران با غول آمریکایی صنعت هواپیماسازی جهان بالاخره به نتیجه رسید تا ۸۰ فروند بوئینگ ظرف ۱۰ سال ناوگان هواپیمایی ایران را دگرگون کند.در این مراسم، باحضور عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، فخریه کاشان قائم مقام وزیر، عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل هما قرارداد نهایی خرید ۸۰ فروند هواپیما از شرکت هواپیماسازی بوئینگ امروز امضا و قرار شد در بازه‌ زمانی ۱۰ ساله این هواپیماها به ایران تحویل داده شود.
بر این اساس، نخستین فروند از هواپیماهای بوئینگ در سال ۲۰۱۸ به ایران تحویل داده می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی، "بانک" را بنگاهی اقتصادی، تکمیل کننده و حمایت کننده سایر فعالیت های اقتصادی کشور معرفی کرد و گفت: بانک، بنگاهی اقتصادی-اجتماعی است که بر سپرده های مردم تکیه می کند و تنها هدف آن افزایش سود نیست.



گزارش ها حاکی از این است که در هفت ماه منتهی به مهر ۱۳۹۵ ایران توانسته است ۱/۴ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذبکند که از این مبلغ سهم افغانستان از کشورهای دیگر بیشتر می باشد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با کاهش ۳۲۴,۶۰واحدی به عدد ۸۰ هزار و ۹۲۵ واحد رسید.


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که در مساله لبنان مشکل حل شد، همه کشورها به خصوص کشور سعودی باید بداند ایران نه دشمن آنان است و نه با نقش آفرینی مثبت آنان در منطقه مخالفتی دارد، بلکه استقبال می کند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از حفظ سهام عدالت تمامی ثبت‌نام شدگان قبلی در آزادسازی سهام عدالت خبر داد و گفت: سهام عدالت فوت‌شدگان نیز از بین نمی‌رود و به وراث آنها منتقل می شود.



گزارش شش ماهه امسال بانک صادرات، بحران در نظام بانکداری تجاری که چند سالی است نشانه‌های آن هویدا شده بود را عیان ساخت؛ این بانک در شش ماهه ۲هزار و ۷۰۰ میلیاردتومان زیان داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پیش‌بینی ۵۰ میلیارد دلار فاینانس در بودجه سال آینده گفت: بنزین در سال آینده گران نمی‌شود.


وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای درباره انعقاد قرارداد در قالب پیش‌فروش یا پرداخت وجه خرید خودرو به شرکت‌های فاقد مجوز پیش‌فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت، هشدار داد.



در واقع علاوه بر چهار منبع درآمدی که ذکرشان رفت، دولت یک راه درآمدی دیگر دارد و آن دلارهایی است که در بازارهای داخلی می‌فروشد. در سال‌های گذشته دولت‌های متوالی اصرار داشته‌اند که قیمت اسمی دلار در برابر ریال را حفظ کنند. حاصل این هم جهش‌های ناگهان و گاه و بیگاه قیمت اسمی دلار است. این رویه خطرناک تا امروز هم اصلاح نشده بلکه تنها پشت عنوان بی‌معنی «شناور مدیریت شده» مخفی شده. کشوری که تورم دو رقمی دارد نمی‌تواند قیمت اسمی دلار را که تورم زیر ۲ درصد دارد، ثابت حفظ کند. دست‌کم استراتژی باید حفظ ثبات قیمت واقعی دلار (تنظیم شده متناسب با تورم) باشد.





بیش از هزار و ۸۰۰ قرارداد رهن و اجاره آپارتمان در نیمه نخست آذرماه در تهران منعقد شده است که یک‌چهارم از این تعداد رهن کامل بوده است.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 21 آذر)
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: