bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو فراکسیون مرزنشینان مجلس ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اتاق فرمان جریان قاچاق را در داخل کشور عنوان کرد.

اتاق‌فرمان قاچاق در قلب کشور/ تیم اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تغییر کند

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اسماعیل حسین‌زهی» عضو فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون پدیده قاچاق در کشور اظهار کرد: تاکنون هر زمانی که صحبتی از قاچاق کالا به میان آمده، توجه افکار عمومی خیلی سریع به سمت مرز و مناطق حاشیه‌ای کشور هدایت شده است، در صورتی که این معضل به دلیل ضعف عملکرد دستگاه‌هایی مثل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در حال حاضر به شکلی سازمان‌یافته در قلب کشور کنترل و اداره می‌شود.


نماینده مردم خاش توضیح داد: در حال حاضر سوخت از جمله کالا‌های قاچاق‌خیزی است که علی‌رغم کدینگ آن در استان سیستان و بلوچستان، به صورت وسیع از مرکز کشور و با استفاده از تانکر‌های سوخت متعدد، به کشور‌های همجواری مثل پاکستان و افغانستان قاچاق می‌شود.


وی همچنین با انتقاد از عملکرد ضعیف منطقه آزاد چابهار در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات، تصریح کرد: هدف این منطقه کمک به اقتصاد استان و رشد صادرات بود، اما اکنون با گذشت سال‌ها از تاسیس این ناحیه، منطقه آزاد چابهار به محدوده‌ای برای واردات کالا لوکس تبدیل شده است.


حسین‌زهی تاکید کرد: در حال حاضر اتاق کنترل جریان قاچاق در هیچ یکی از استان‌های مرزی نیست، بلکه این معضل اقتصادی از طریق نواحی مرکزی کشور مدیریت و هدایت می‌شود.


عضو فراکسیون مرزنشینان مجلس تغییرات وسیع در تیم اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یک امر مهم برای مقابله با این پدیده بیان کرد و گفت: دولت برای حل این موضوع باید به سرعت وارد عمل شود، چرا که مسئله قاچاق، آثار مخربی بر اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.


وی همچنین درباره ساماندهی شوتی‌های انتقال دهنده کالای قاچاق نیز افزود: در حال حاضر این موضوع در دستورکار کمیسیون عمران نیست، اما با توجه به نقش مهم آن‌ها در انتقال کالای قاچاق به داخل کشور، جلسه‌ای با مسئولان ذی‌ربط برای مقابله با قاچاق برگزار خواهد شد.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: