bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک فعال صنعت دامداری گفت: شرایط نامطلوب تولید، عامل کشتار و کاهش جمعیت دام سبک کشور بوده است.

گروه کشت و دام بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ براساس اعلام مرکز آمار کشور، تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور در زمستان سال ١٤٠١ نسبت به زمستان سال ١٤٠٠ نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت، مسأله‌ای که دور از ذهن نبود و بار‌ها فعالان صنعت دامداری درباره آن هشدار داده بودند.

 در همین زمینه حسین مهاجرانی، فعال صنعت دامداری در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز گفت که شرایط نامناسب تولید و عدم وجود نقدینگی لازم و عدم حمایت از تولیدکنندگان دلیل این مسأله است.

وی شرایط کنونی تولید را نیز چندان مطلوب ندانست و افزود: فعلا که وزیر جهاد کشاورزی نیز برکنار شده و وضعیت این وزارت خانه مشخص نیست.

مهاجرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر نهاده به اندازه کافی وجود دارد، گفت: مسأله بحث نقدینگی است و اینکه دامداران قدرت خرید این نهاده‌ها را ندارند.

وی توضیح داد که دولت از محل حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی و آزادسازی یارانه ها، ٨٠ همت سود کرد که قرار شد ٣٠ همت آن به وزارت جهاد کشاورزی داده شود، اما در نهایت ۵ تا ۶ همت به این وزارت خانه کمک شد.

مهاجرانی تصریح کرد: در این حالی است که بعد از حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی فقط قیمت نهاده‌های دامی ۶ برابر شد، اما وضعیت نقدینگی تولیدکنندگان تغییری نکرد و همین مساله تولید را تحت تاثیر قرار داد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: