bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه‌های اجرایی، عزم راسخ دولت برای مقابله با پدیده قاچاق را شرطی مهم برای تحقق این امر دانست.

کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی جدی» نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیرامون عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در عمل به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بازارنیوز گفت: در خصوص این موضوع چه در بحث ورود اجناس قاچاق به کشور و چه در مورد قاچاق معکوس بعضی از محصولات از سوی ایران به برخی از کشور‌های همسایه، شاهد آن هستیم که این قانون توسط متولیان مبارزه با قاچاق به خوبی اجرا نمی‌شود.


نایب رئیس کمیسیون صنایع تصریح کرد: مجلس بنا بر پیشنهاد دولت، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اصلاح کرد، اما این مسئله به تنهایی کافی نیست، زیرا در کنار اصلاح قانون، اراده راسخ دولت برای مقابله با معضل قاچاق هم یک شرط ابتدایی و مهم محسوب می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر برخی از دستگاه‌های اجرایی کشور تا حدودی به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز عمل می‌کنند، اما معیار سنجش سهم دقیق انجام وظیفه هر یک از آن‌ها به انگیزه ویژه دولت باز می‌گردد.


جدی در پایان متذکر شد: با توجه به وفورکالا‌های ممنوعه در حوزه‌های پوشاک و لوازم خانگی، احساس می‌شود که عمل به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه‌های متولی به خوبی پیاده نشده و اجرای آن نیاز به پیگیری جدی دارد. در حال حاضر حضور پررنگ کالا‌های قاچاق در این حوزه‌ها خود نشان دهنده عدم اجرای کامل این قانون از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: