bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
ویژه های روز منتشر شد
رونمایی از منشور حقوق شهروندی،سخنان روحانی در خصوص برابری همگان در مقابل قانون،ورشکستگی نظام بانکی،ارزانی دلار و گرانی طلا،بررسی دلایل رشد فساد اقتصادی،ریزش شاخص بورس،نهایی شدن قرارداد با ایرباس،رونق در بازار رهن آپارتمان های تهران،افزایش قیمت نفت و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه (29 آذر ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز دوشنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه ( 29 آذرماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.


حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش «حقوق ملت در قانون اساسی» با بیان اینکه نجات اقتصاد وعده من به ملت ایران بود، گفت: امروز در آخرین سال دولت یازدهم خوشحالم که مردم ما هم شاهد تورم تک رقمی هستند و هم شاهد رشد اقتصادی.


امیر حسین اسماعیل پور تحلیل گر اقتصادی شب گذشته در برنامه پایش در مورد وضعیت اقتصادی بانک ها گفت : بانک ها با ارزش بازاری حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان و به عنوان سومین صنعت در بازار بورس کشور هستند.
محمد حسین ادیب اقتصاددان نیز  گفت: از سال ۸۰ تا پایان سال ۹۱ رای مدت ۱۱ سال نرخ بهره در ایران بسیار کمتر از تورم بوده این به این معناست که اقتصادی ترین کار در این شرایط بالا رفتن تقاضای وام است که کاهش نرخ بهره و افزایش سود را هم به همراه دارد.
حسن درودیان – استاد دانشگاه دیشب  گفت :به طور مشخص در چد سال اخیر نرخ بهره بانکی از بنیان های اقتصادی کشور تبعیت نمیکند و با وجود کاهس نرخ تورم و رکود اقتصادی کشور، نرخ بهره کاهش نخواهد یافت. به ویژه این که نرخ سود بانکی در اقتصاد کشور ما مانند کشورهای دیگر تحت کنترل نظام حکمرانی دولت نیست.


امروز دوشنبه ۲۹ آذر در بازار آزاد هر دلار آمریکا با ادامه روند کاهشی قیمت که از روز گذشته آغاز شده است، ۳۹۲۷ تومان و یورو ۴۲۶۴ تومان، پوند انگلستان ۴۹۱۱ تومان و لیر ترکیه ۱۱۵۵ تومان فروخته می‌شود.



امروز دوشنبه ۲۹ آذر سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان قیمت دارد که اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده است. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۵۹۸ و ۳۱۸ هزار تومان معامله می شوند.



بر اساس اقتصاد جرم برای هر رفتار عقلایی اگر منفعت حاصل از جرم بیشتر از شدت مجازات باشد فرد می‌تواند به وقوع جرم دست بزند.
ارزیابی هزینه‌های جرم در هر کشوری متفاوت است، اما دیگر مورد قبول جامعه جهانی قرار گرفته  که وقوع جرم یکی از آسیب زننده‌ترین مشکلات اجتماعی است. قتل نشان‌دهنده گرفتن زندگی دیگری است و کلاهبرداری آسیب‌های مالی فراوانی به فرد صدمه‌دیده می‌زند. کیفیت زندگی با توجه به خطر مواج شدن و آسیب دیدن از جرم کاهش می‌یابد و همچنین جرم‌های مالی، سرمایه‌گذاری را در کشور تحت تاثیر خواهد داد زیرا در صورتی که سرمایه‌گذار احتمال بدهد قسمتی از درآمدش توسط افراد سودجو هدر خواهد رفت از سرمایه‌گذاری باز می‌زند.


یک کارشناس صنعت ریلی گفت : یکی از عمده اشکالات که در برنامه پنجم توسعه حمل و نقل ریلی وجود دارد این است که اهداف کمی مشخص نشده ، در واقع میزان کمی توسعه سالانه حمل و نقل ریلی به طور صریح مشخص نشده است و در پنج سال گذشته هم سالانه فقط ۱۳۳ کیلومتر ریل ساخته شده که برای تحقق سند چشم انداز می بایست سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن در این سال ها احداث می شد .
این برنامه شب گذشته در سوال نظرسنجی خود پرسید : به نظرشما، دولت نوسازی و گسترش کدام را در اولویت قرار دهد؟ ۱. قطار ۲. هواپیما ؟
در پایان این نظر سنجی بیش از ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواهان توسعه حمل و نقل ریلی و قطار توسط دولت شدند و حدود ۲۹ درصد به توسعه حمل و نقل هوایی رای دادند .

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (دوشنبه 29 آذر)



حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور روز دوشنبه در مراسمی در همایش قانون اساسی و حقوق ملت از منشور حقوق شهروندی رونمایی کرد .


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با کاهش ۲۹۵,۸۸ واحدی به عدد ۸۰ هزار و ۴۱۳ واحد رسید.



معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای از وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه خواست تا هزار میلیارد تومان اوراق خزانه را منتشر و پرداخت هزینه حق عاملیت واگذاری را در بودجه سنواتی پیش‌بینی کنند.


مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافری با شرکت ایرباس نهایی شده است و این شرکت تا سال ۲۰۱۷ هفت یا هشت فروند هواپیما تحویل ایران ایر می دهد.


وزیر نفت گفت: توتال مسئولیت این را می پذیرد که با نصب تأسیسات فشار افزایی، نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ سال تولید از فاز ۱۱ را حدود ۲ میلیارد فوت مکعب در روز نگه دارد.


در اولین روز کاری از آخرین هفته پاییز، دلار پس از ۴ افزایش متوالی، اولین کاهش خود را تجربه کرد و از مرز ۳ هزار و ۹۵۰ تومان پایین رفت. روز یکشنبه، شاخص ارزی با ۱۴ تومان کاهش به قیمت ۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسید.اکنون «زورآزمایی قیمت به نفع کسانی خواهد بود که سطوح کنونی قیمت را پذیرفته‌اند» و در عین حال احتمال داده بود که معامله‌گرانی که دیدگاه افزایشی ندارند، برنده بازار روز یکشنبه خواهند بود. یکی از این نشانه‌ها عرضه پرقدرت بازارساز در انتهای هفته گذشته بود که در ابتدای هفته جاری نیز ادامه یافت و به بازگشت قیمت کمک کرد.


با وجود کاهش تمایل عمومی موجران به عرضه آپارتمان استیجاری در قالب رهن کامل به دنبال کاهش نرخ سود بانکی، مالکان آپارتمان‌هان‌های گران‌قیمت شمال تهران یکی از گروه‌هایی هستند که همچنان در این بخش از بازار حضور دارند.



تشدید انتظار فعالان بازار برای کاهش عرضه نفت در سال آینده میلادی سبب شد در معاملات امروز (دوشنبه، ٢٩ آذر ماه) روند افزایشی قیمت نفت ادامه یابد.




با اجرایی شدن دستورالعمل جدید واردات خودرو، فعالیت نزدیک به صد درصد شرکت‌های واردکننده خودرو از جمله آسان موتور، اطلس خودرو، ایرتویا و نگین خودرو متوقف خواهد شد.



خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: