bazarnews

کد خبر: ۱۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
رئیس کل سازمان مالیاتی کشور گفت : به منظور حمایت خاص از حوزه تعاون به رئیس و اعضای اتاق تعاون ایران، نوید بخشودگی 100 درصد جرایم قابل بخشش، به شرط آنکه اصل بدهی مالیاتی تا پایان سال 95 پرداخت گردد، را می دهم.
بازار نیوز - رئیس کل سازمان مالیاتی کشور گفت:بخش تعاون از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است و اگر فرامین مقام معظم رهبری در ارتباط با سیاست های اصل 44 قانون اساسی در حوزه تعاون اجرایی گردد، اقتصاد کشور متحول و اقتصاد مقاومتی زودتر به اهداف خود نایل خواهد شد.

نشست مشترک سازمان امور مالیاتی کشور و اتاق تعاون ایران، امروز در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد که در آن رئیس و اعضای هیات مدیره این اتاق و همچنین روسای شرکت های تعاونی تولیدی، توزیعی و مصرف، مهمترین نقطه نظرات و مشکلات مالیاتی در بخش تعاون را برای مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کردند .

سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، با اشاره به نقش پررنگ و محوری بخش تعاون در اقتصاد کشور گفت: بخش تعاون از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است و اگر فرامین مقام معظم رهبری در ارتباط با سیاست های اصل 44 قانون اساسی در حوزه تعاون اجرایی گردد، اقتصاد کشور متحول و اقتصاد مقاومتی زودتر به اهداف خود نایل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شالوده اقتصاد مقاومتی بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی استوار است، اظهار داشت: سیاست های اصل 44 قانون اساسی، نسخه شفابخش اقتصاد کشور است، لذا بخش تعاون به عنوان یک بخش مردمی، در تصمیم گیری های کلان باید به عنوان اصل و مبنا در نظر گرفته شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور  با بیان اینکه اگر به دنبال اجرای عدالت، مردمی کردن اقتصاد و پررنگ کردن ابعاد اجتماعی اقتصاد هستیم، باید بخش تعاون را بیش از پیش فعال کنیم، عنوان داشت: در حوزه های حمل و نقل، فناوری اطلاعات، پست و حتی نظام بانکداری، می توان از رویکرد تعاون و مشارکت مردمی بهره برد.

تقوی نژاد در ادامه به بیان مزایا و ویژگی های اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم پرداخت و خاطرنشان کرد: براساس این اصلاحیه، هر شخصی که در اقتصاد فعال است، چه معاف از پرداخت مالیات باشد و چه غیرمعاف، باید به عنوان مودی در نظام مالیاتی ثبت نام کند و وضعیت درآمدی اش مشخص باشد و به این ترتیب است که اقتصاد کشور به سمت شفاف شدن پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به رشد وصولی درآمدهای مالیاتی در 8 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: عمده این رشد در اثر شناسایی مودیان جدید و واحدیابی های موثر به وقوع پیوسته و از سوی دیگر، اعتماد نظام مالیاتی به مردم و تعامل با آنها که منجر به عدم افزایش مالیاتها در توافق با اصناف کشور شد، نتیجه داد و مردم نیز پاسخ این اعتماد را دادند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، از رشد اظهارنامه های ارایه شده در خرداد و تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری فرایند رسیدگی به اظهارنامه ها را کوتاه کردیم و به این ترتیب، تاکنون بیش از یک میلیون برگ قطعی صادر و به مودیان ابلاغ شده است و تمام تلاش ما این است که رسیدگی ها براساس اسناد و مدارک مثبته باشد.

وی در ادامه از تفویض اختیار تقسیط بدهی مالیاتی و بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده به رئیس و مدیران کل امور مالیاتی شهر و استان تهران و سایر مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور خبر داد .

تقوی نژاد، همچنین از بررسی لایحه صندوق مکانیزه فروش و آئین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم در مجلس و هیات دولت خبر داد و گفت: با نهایی شدن این لایحه، مودیان مالیاتی موضوع این ماده موظف خواهند شد که از سامانه صندوق فروش استفاده کنند و معادل هزینه های انجام شده بابت خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات صندوق فروش از مالیات قطعی شده آنان کسر خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: