bazarnews

کد خبر: ۱۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
تفاوت ما و مردم جهان در خرید خودرو چیست؟ چه مولفه‌هایی برای آنها مهم است و چه مولفه‌هایی برای مردم ایران؟ اصولاً چه تفاوت سلیقه‌ای برای خرید خودرو بین آمریکا، اروپا و مردم ایران وجود دارد؟
بازار نیوز - یک مشتری معمولاً در ایران اگر بخواهد خودرو را از شرکت‌های خودروساز بخرد اول باید خودرو را پیش‌خرید کند، چندین پیش‌قسط بدهد و در آخر هم ممکن است مثلاً به او بگویند تندر 90 موجودی ندارند و می‌تواند به جای آن، پژو 405 یا پژو پارس بخرد. البته گزینه دیگر پس گرفتن پول با سود آن است. این مورد سال‌هاست برای جبران کمبود نقدینگی در خودروسازان به کار می‌رود و رسم شده هر وقت شرکت‌ها با کمبود نقدینگی یا به بحران مالی می‌رسند یک پیش‌فروش گسترده برای محصولات بگذارند تا نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنند. البته این مورد تنها مختص تولیدکنندگان خودرو در ایران نیست بلکه وضعیت در واردکنندگان خودرو هم تاسف‌بار است.

در اروپا بر خلاف ایران بازار به قدری پررقابت است که هرروز یک پیشنهاد مناسب از سوی خودروسازان برای مشتریان واقعی خودرو مطرح می‌شود. خودروسازان اروپایی در پی روش‌هایی هستند که معمولاً از ایجاد بازار کاذب و حبابی اجتناب کنند و خودرو را از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای در نیاورند. برای همین از پیش‌فروش به سبک خودروسازان ایران خبری نیست؛ پول به مدت طولانی قبل از تحویل خودرو از مشتری دریافت نمی‌شود یا در زمان تحویل خودرو، محصول دیگری به مشتری تحویل داده نمی‌شود.

خودروهای پر فروش اروپا و آمریکا+اینفوگرافی
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: