bazarnews

کد خبر: ۱۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
طبق پیش بینی های هواشناسی امروز مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش بادهای نسبتا شدید رخ خواهد داد که در این مناطق سبب گردوخاک خواهد گردید.
بازار نیوز - بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی که سبب بارش برف و باران در استانهای واقع در نیمه غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز و بخشهایی از مرکز و شمال شرق کشور شده است روز چهارشنبه با حرکت شرق سوی آن به تدریج از شمال غرب و غرب کشور عبور کرده ولی تا اوایل شب در دامنه های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و شرقی و بخشهایی از مرکز و شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر فعال خواهد بود. بارشها در مناطق غربی و شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس بصورت برف  است.

 با عبور این موج در دامنه های جنوبی البرز، مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش بادهای نسبتا شدید رخ خواهد داد که در مناطق شرق کشور سبب گردوخاک خواهد بود.

 شدت بارش‌ها در زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود. این سامانه در اواخر روز چهارشنبه از کشور خارج می گردد. روز پنجشنبه در غالب مناطق کشور جوی نسبتا آرام حاکم خواهد بود. روز جمعه مناطق غربی و بخشهایی از شمال غرب کشور افزایش ابر خواهند داشت که احتمالا با بارشهای خفیف و پراکنده همراه خواهد بود.

بارش ها در برخی مناطق به صورت برف خواهد بود
فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور عنوان کرد: امروزسامانه بارشی  که باعث بارش برف و باران در نیمه غربی کشور ، دامنه های جنوبی البرز ، بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور شده به سمت  شرق حرکت کرده و از میزان بارش در مناطق یاد شده کاسته می شود.

وی گفت : بارش ها در شمال غرب ، غرب و ارتفاعات دامنه های زاگرس بارش ها به صورت برف خواهد بود .

گودرزی اظهار داشت : در شرق کشور شاهد وزش بادهای نسبتا شدید  خواهیم بود وزش باد در این مناطق باعث بروز پدیده گرد و خاک می شود.

این کارشناس هواشناسی در پایان ، دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 9 درجه سانتی گراد اعلام کرد.


جدول آب و هوای استان های کشور


وضعیت آب و هوای استان های کشور +جدول دمای هوا


آب و هوای مناطق مختلف کشور در یک نگاه

وضعیت آب و هوای استان های کشور +جدول دمای هوا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: