bazarnews

کد خبر: ۱۲۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
ویژه های روز منتشر شد
پشت پرده مناقشات لفظی روحانی و آملی لاریجانی،اظهارات محسنی اژه ای درباره ادعاهای روحانی،گرانی سکه،ادعای دادستان کل کشور در خصوص حساب های قوه قضائیه،همه چیز درباره کمپین مبارزه با فساد توکلی ،ارزانی خودروهای مدل 95، صعود شاخص بورس و... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز چهار شنبه (15 دی ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز چهار شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز چهارشنبه ( 15 دی ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.


کشورهای دنیا برای مبارزه با فساد اقتصادی قوانین مختلفی را وضع می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آنها حمایت ار افشاگران است. این قوانین حمایت‌های بسیاری از آنها در مقابل سازمان‌های خصوصی و حتی دولتی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای امروز در پاسخ به سخنان روحانی درباره شفاف سازی هزینه های انتخاباتی اش گفت:اگر می توانید شفاف سازی کنید کار خوبی است اما چرا شرط و شروط میگذارید که فلانی هم باید حساب هایش را شفاف کند؟

امروز دادستان کل کشور در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی ضمن تاکید بر لزوم شفاف سازی در حساب های قوه قضائیه گفت:اصل شفاف سازی را قبول دارم اما وجوه و حساب هایی که اخیرا روی آن مانور می دهند با اذن رهبری بوده است.

این روزها مشاجره لفظی میان قوه قضائیه و روحانی بالا گرفته است و موضوع فساد اقتصادی به نقل مجالس سیاسی و اقتصادی بدل شده است اما باید دید که آیا واقعا این حساسیت ها در مورد مبارزه با فساد و شفاف سازی حساب ها نتیجه بخش است؟

امروز چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ در بازار آزاد سکه تمام طرح جدید با ۱۱ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز، یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان فروخته شد.هرگرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین نیم سکه و ربع سکه با حرکت نزولی به ترتیب ۶۰۴ و ۳۲۰ هزار تومان قیمت دارند.

امروز ۱۵ دی ۱۳۹۵ در بازار آزاد هر دلار آمریکا ۳۹۱۵ تومان فروخته شد .همچنین یورو ۴۲۲۹ تومان، پوند انگلستان ۴۸۵۸ تومان و لیر ترکیه ۱۱۵۷ تومان است.

در شرایطی که ناکارامدی نظام بانکی به معوقات هزار میلیاردی منجر شده، ضروری است نهادهای نظارتی در برخورد با این موارد بین تولیدکنندگان و سودجویان تفکیک قائل شوند.


آقای احمد توکلی، نماینده سابق مجلس و مدیر فعلی دیده‌بان شفافیت و عدالت پیامی را در فضای مجازی منتشر کرده تا مردم با امضای یک نامه جلوی حذف شفافیت اقتصادی را بگیرند. در پیام احمد توکلی آمده است: «هفته پیش ماده‌ای در مجلس تصویب شد تا حقوق مدیران در سامانه‌ای در اختیار دستگاه‌های نظارتی و عموم مردم قرار گیرد. عده‌ای از نمایندگان خواستار حذف عبارت «و عموم مردم» در این مصوبه هستند. برای جلوگیری از تلاش این نمایندگان با امضای خود در سایت vaomoomemardom.com حمایت خود را از این ماده اعلام نمایید و این پیام را دست به دست بچرخانید تا «عموم مردم» از آن مطلع شوند.»

شاخص بورس و اوراق بهادار بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با رشد ۷,۵۸ واحدی به پله ۷۸ هزار و ۹۹۱ واحد رسید.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت خودروهای مدل ۱۳۹۵ به دنبال عرضه خودروهای مدل ۱۳۹۶ خبر داد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستورالعمل امحاء کالاهای قاچاق مکشوفه را ابلاغ کرد.حبیب الله حقیقی دستورالعمل امحای کالای قاچاق را با هدف ایجاد وحدت رویه در امحاء کالاهای قاچاق و پیشگیری از ایجاد مشکلات و معضلات کاری و زیست محیطی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی ابلاغ کرد. در جلسه یکصد و پانزدهم اعضای اصلی ستاد مفاد این دستور العمل مطرح شد و مورد توافق اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (چهار شنبه 15 دی)

آغاز فعالیت بورس ژاپن در سال جدید میلادی با اجرای مراسم سنتی


رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به صورت قانونی هزینه می شود اما گاهی از این درآمدها چیزی برای یارانه مردم باقی نمی ماند و مجبوریم دست روی خزانه بگذاریم تا بتوانیم یارانه مردم را بپردازیم.

بهای طلا در بازار جهانی پس از این‌که روز گذشته به بالاترین قیمت در سه هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت و ثابت ماند.

قیمت جهانی نفت در دومین روز معاملات بازارهای جهانی در سال جدیدی میلادی به بیش از ۵۵ دلار در هر بشکه رسید.



خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
قطب بندی؟؟
ساختار معیوب وبیمار اقتصاد باعث گردیده است که عمده منابع وذخایر حیاتی کشور اعم از معادن،صنایع بزرگ، بانکها،بیمه ها وراهها وخطوط ریلی وکشتیرانی وهوایی...............در اختیار ومالکیت ومدیریت مستقیم دولت قرارگیرد.

اکثریت قریب به اتفاق جمعیت از کارگران ،کارمندان معلمان ودانشجویان ونیروهای انتظامی ودفاعی وحتی سایر صنوف و حرفه ها متاثر از رفتار اقتصادی دولت و اختصارا چشم به دست دولت دارند

تقابلها و احیانا تضادها و قطب بندیها ازقبیل فرهنگها وزبانها ومذاهب گرفته تا دارائی وثروت وفرق صنفی و لباس و پوشش وگویش و همه وهمه...... در سایه و چتر روابط ونحوه تعامل این دو عامل(دولت وملت) قرار میگیرد و ارجحیت هر گونه قطب بندی دیگر در تشخیص صلاحیت ،تصنعی ودر حقیقت آدرس غلط میباشد

دولت بعنوان خزانه دار وامین مردم ، مجری استفاده بهینه وعادلانه وشرافت مندانه ازبیت المال ،واجتباب ازهر گونه بیعدالتی وتبعیض ناروا وحق کشی وکسرو حیف میل ریالی ازمنابع عموم ،

ختم کلام :احمدی نژاد قطب مخالف کدام مصلحت بود؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: