bazarnews

کد خبر: ۱۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
ویژه های روز منتشر شد
تجمع اعتراض آمیز بازنشستگان مقابل مجلس،اعلام زمان دقیق واریز یارانه ها،نتایج کاهش نرخ بهره توسط دولت،بررسی عامل اصلی وجود مطالبات غیرجاری،مشکل اصلی بورس،افتخار آخوندی به عدم همکاری با احمدی نژاد،جنگ روانی برخی رسانه ها علیه دولت ، افزایش شاخص بورس،نوسانات بازار طلا و ارز و... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه (25 دی ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه ( 25 دی ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

مهدی محمدی درباره تأثیر افزاش شبه پول بر روی تورم اعتقاد دارد درصورتی‌که در آینده دولت بخواهد نرخ بهره را کاهش دهد آنگاه این عامل به‌طورقطع موجب افزایش تورم خواهد شد.

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی دی ماه فرداشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

کارشناس امور بانکی کشورمان به واکاوی موضوعاتی همچون مصوبه مجلس برای فروش اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بدهی های دولت به طلبکارن، کاهش حجم ۱۱ درصدی مطالبات غیرجاری، تسعیر دارایی های بانک مرکزی و عدم اعطای تسهیلات از سوی بانک ها به تولیدات پرداخت.

حسن فهیمی راد معاون سابق سازمان بورس اعتقاد دارد این بازار باید بر روی بازاریابی سرمایه‌گذاری کند و همچنین نقش دولت در بازار کاهش یابد.

رئیس‌جمهور آمریکا که کمتر از یک هفته به پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش مانده فرمان وضعیت اضطرار ملی در مورد ایران را به مدت یکسال دیگر تمدید کرد.

امروز در بازار آزاد دلار آمریکا ۳۹۷۴ تومان عرضه شد و این در حالی است که دلار در بازار رسمی امروز ۳۲۳۶ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است.

در بازار امروز - شنبه - سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان و همچنین نیم سکه ۶۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ربع سکه ۳۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به قابل اتکا نبودن آمار تعداد نجومی‌بگیران، گفت: مدیری که امین تلقی می‌شود و در توزیع منابع به نفع خود برداشت می‌کند، هر کار دیگری نیز از او ممکن است سر بزند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نقش و نفوذ رسانه‌ها در افکار عمومی جامعه، به عملکرد برخی رسانه‌های منتقد دولت اشاره و اظهار کرد: متأسفانه برخی رسانه‌های مخالف دولت که بعضاً از سرمایه‌های عمومی استفاده می‌کنند به جای نقد سیاست‌های دولت، از نوعی جنگ روانی علیه دولت استفاده می‌کنند.

این تجمع کنندگان تأکید دارند با توجه به اینکه بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران و اعتماد به دولت درخواست بازنشستگی پیش از موعد داده‌اند باید وضعیت حقوقی آنها نیز بر اساس عدالت باشد.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 25 دی)

وزیر راه با اشاره به این‌‌که"این افتخار را دارم که یک روز هم با دولت احمدی‌نژاد همکاری نکردم"ثروت واقعی خود را یک هزارم رقم‌های اعلام شده عنوان کرد وگفت:برای افزایش ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره)به ۲۰ میلیون نفر پیش‌اعلام بین المللی را انجام داده‌ایم.


بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 25 دی)

مسیر منتهی به جذاب‌ترین وام خرید مسکن، تحت تاثیر دو محرک ثبت‌نام -که ۷ ماه پیش در این راه فعال شد- هم‌اکنون با «ترافیک حجیم تقاضا» مواجه شده و خطر شکل‌گیری «بازار سیاه» مجاور کانال رسمی پرداخت تسهیلات به «خانه‌اولی‌»‌ها را به‌وجود آورده است.

شاخص بورس و اوراق بهادار بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با رشد ۲۵۴,۱۸ واحدی به پله ۷۸ هزار و ۸۷۶ واحد رسید.

حصر صنعت هوایی ایران شکست و برجام، پای خود را فراتر از لغو تحریم‌های ۱۰ ساله گذاشت و توانست محدودیت‌های فراتر از تحریم‌های هسته‌ای را هم از میان بردارد.

کشورهای گوناگون شرایط متفاوتی را فراهم می‌کنند تا افرادی مسن بتوانند زندگی سالمی را در آنجا داشته باشند. اما در بین آنها ۱۰ کشور بر اساس شاخص‌های گوناگون بسیار مناسب هستند.

حسن فهیمی راد معاون سابق سازمان بورس اعتقاد دارد این بازار باید بر روی بازاریابی سرمایه‌گذاری کند و همچنین نقش دولت در بازار کاهش یابد.





نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: