bazarnews

کد خبر: ۱۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
انتقادات شدید نماینده مجلس به رئیس بانک مرکزی در صحن علنی:
نماینده مردم شاهین شهردر مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد بانک مرکزی گفت: آقای سیف تاکنون چه اقداماتی برای برگرداندن دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان انجام داده اید؟
بازار نیوز - حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: بر اساس قانون پولی و  بانکی، شما مسئول مدیریت بازار پول، شبکه بانکی و  حفظ ارزش پول ملی هستید. در طی دو ماه گذشته ارزش پول ملی و به تبع آن ارزش سرمایه ملی 15درصد کاهش پیدا کرده است ولی می گویید من کاره‌ای نیستم.

وی ادامه داد: سپرده های بانکی به جای تولیدکنندگان به رانت خواران تعلق می گیرد، اما می گویید من کاره‌ای نیستم. 40 درصد ارزش سهام بانک های دولتی خصوصی شده در یک روز از دست می رود. اما می گویید من حافظ منافع سپرده گذاران هستم نه سهامداران. پول سپرده گذاران در  موسسات مجاز و غیر مجاز می سوزد، می گویید من ضامن پول سپرده گذاران نیستم.

نماینده شاهین شهر همچنین متذکر شد: به نظر می رسد مهمترین دغدغه ای که می شود به عنوان خواست عمومی تعقیب کرد، رفع مشکل معیشتی، فراهم شدن اشتغال برای طبقات گوناگون است. شرایط اقتصادی موجود توانایی مالی لازم را برای تامین مایحتاج مورد نیاز تکلیف می کند.

حاجی دلیگانی گفت: حمایت خود را از تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه حوزه موشکی و تست موشکی اعلام نموده و خواستار آزمایش ها و رزمایش های مورد نیاز هستم. حوزه موشکی و دفاعی کشور به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و اجازه دخالت به هیچ کشوری را نخواهیم داد.

او خطاب به وزیر آموزش و پرورش نیز متذکر شد: تاکنون چه اقداماتی برای برگرداندن دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان انجام داده اید؟ از دولت انتظار است توجه لازم را به فرهنگیان و تامین مطالبات بازنشستگان داشته باشد.

اضافه شدن یک کرسی جدید مجلس شاهین شهر، تغییر نظام محاسباتی استان اصفهان، رسیدگی به تنش آبی، آلودگی هوا، مسئله بیابان زدایی، ریز گردها، فقر و مهاجرت روستایی از جمله مواردی بود که این نماینده در پایان نطق خود خواستار شد.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: