bazarnews

کد خبر: ۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
روزنامه ایتالیایی:
روزنامه ایتالیایی 'ایل سوله' با عنوان 'یک اقتصاد در پی ثبات' نوشت: ایران از چنان ظرفیت هایی برخوردار است که می تواند ظرف 10 سال آینده، تولید ناخالص خود را دوبرابر کند و از ترکیه و عربستان پیشی بگیرد.
روزنامه ایتالیایی 'ایل سوله' با عنوان 'یک اقتصاد در پی ثبات' نوشت: ایران از چنان ظرفیت هایی برخوردار است که می تواند ظرف 10 سال آینده، تولید ناخالص خود را دوبرابر کند و از ترکیه و عربستان پیشی بگیرد.
 
این روزنامه اقتصادی ایتالیایی افزود: ایران با جمعیت 80 میلیونی که 50 درصد آن زیر 30 سال سن دارد و با توجه به استانداردهای منطقه از تحصیلات بسیار بالایی برخوردار است و می تواند به راحتی به ایجاد تنوع در اقتصاد خود امیدوار باشد.
 
ایل سوله اضافه کرد: ایران از ذخایر بسیار گسترده نفت و گاز برخوردار است و در عین حال بزرگترین سازنده خودرو در خاورمیانه محسوب می شود. این کشور از چنان ظرفیت هایی برخوردار است که می تواند ظرف 10 سال آینده، تولید ناخالص خود را دو برابر کرده و از ترکیه و عربستان پیشی بگیرد.

این روزنامه افزود: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران می گوید که اقتصاد کشورش رو به بهبود است و تهران آماده پذیرش سرمایه گذاری های خارجی است. به گفته رئیس جمهوری ایران، تورم در کشور از 45 درصد به 2/12 درصد کاهش یافته و در عوض تولیدات ناخالص ملی از منفی 8/6 درصد به 4/9 درصد رشد کرد.

این روزنامه اقتصادی ایتالیایی ادامه داد: روحانی در هفته گذشته با رئیس جمهوری کره جنوبی ملاقات و در ارتباط با تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور گفت و گو کرد. در سال 2011 مبادلات بین تهران و سئول برابر با 10 میلیارد دلار یعنی بیش از کل روابط ایران با اروپا بود.

ایل سوله افزود: در دوره تحریم ها ،این ارتباط به بیش از نصف کاهش یافت ولی اکنون دو کشور در صدد افزایش روابط خود به سطح 30 میلیارد دلار هستند. تهران به از سرگیری روابط خود با غرب از یک دیدگاه راهبردی نگاه می کند، اما رابطه با شرق همواره یک واقعیت استوار و پایا بوده است. از جمله می توان به رابطه بین تهران و پکن اشاره کرد که در سال های تحریم اقتصادی ایران بیش از پیش گسترش یافت و به استحکام جایگاه چین در اقتصاد ایران منجر گردید.

ایل سوله نوشت: در سفر اخیر رئیس جمهوری چین به ایران، 17 پروتکل همکاری دو جانبه به ارزش 600 میلیارد دلار که در 10 سال آینده تحقق خواهد یافت، به امضا رسید. حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 2014 برابر با 54 میلیارد دلار بوده و چین تامین کننده 40 درصد از مایحتاج نظامی ایران است.

این روزنامه افزود: بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، در سال 2016 رشد اقتصاد ایران برابر با 4 درصد می شود که در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه بسیار عالی و حتی بالاتر از برخی اعضای اوپک مانند کویت و عربستان خواهد بود. البته با توجه به کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، ایران در این سال ها از درآمدهای درخشان نفتی سالهای پیش محروم بوده است اما با پایان تحریم های بین المللی این کشور قادر خواهد بود تولید نفت خود را سالانه 600 هزار بشکه نفت افزایش بدهد و همین موضوع، باعث تحرک رقبای ایران مانند عربستان شده که نفت خود را به بهای نازلی به چین ارائه کرده است.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: