bazarnews

کد خبر: ۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
علی وکیلی :
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت:مطابق چشم انداز انرژی در آینده حجم قابل توجهی ذخیره اضافه گاز خواهیم داشت که باید سهم آن را در سبد سوخت کشور افزایش دهیم.
بازارنیوز- در همایش نقش قوای محرکه خودرو در حمل نقل پایدار، علی وکیلی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت عنوان کرد: 35 میلیون خودرو در ایران تردد می کنند که عمر متوسط آن ها 11 سال است و هر یک از این خودروها چیزی حدود 10.7 لیتر در 100کیلومتر مصرف سوخت دارند این درحالی است که در مقایسه با مصرف 4.5 لیتر ژاپن و 5.5 لیتر اروپا در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت خودروهای ایرانی 50 درصد بیش از مصرف متوسط جهانی است.

وی در ادامه اظهار داشت: طی مطالعات صورت گرفته تا 35 درصد امکان صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی وجود دارد و در بحث مربوط به گازسوز کردن خودرو طبق چشم انداز انرژی اگر با رویکرد بهینه سازی پیش روی کنیم تا سال 1399 بیش از 300میلیون متر مکعب ذخیره اضافه گاز خواهیم داشت.

وکیلی همچنین گفت: برای استفاده از این ذخیره اضافه در صورتی که اقدام به صادرات آن کنیم زمان زیادی صرف می شود لذا باید برای این حجم از گاز سهم بیشتری در سبد سوخت کشور در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در مصرف گازطبیعی به عنوان سوخت خودرو مطرح می شود آلایندگی آن است اما در زمینه نیروهای محرکه خودرو باید به سمت استفاده از موتورهای پایه گازسوز پیش روی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بیان کرد: سهم موتورهای پایه گازسوز که مصرف پایین سوخت و آلایندگی کمی  دارند در تولیدات ایران خودرو بسیار اندک است.

وکیلی در پایان افزود: حدود 100 میلیون دلار سهم برای بهینه سازی انرژی در نظر گرفته شده که بخشی از آن به جایگزینی تاکسی ون های فرسوده با مدل های پایه گازسوز و همچنین نوسازی 17 هزار اتوبوس فرسوده با اتوبوس های پایه گاز سوز و جایگزینی 65 هزار کامیون کشنده فرسوده اختصاص یافته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: