bazarnews

کد خبر: ۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
مدیر امور اراضی استان تهران گفت: تعداد ساخت و سازهای غیر مجاز در سه ماهه نخست سال 30 درصد کاهش یافته که با ادامه روند پیش بینی می شود که تعداد تخلفات تا 50 درصد کاهش یابد.
بازار نیوز -کاهش 50 درصدی ساخت و سازهای غیرمجازقاسم عنایتی مدیر امور اراضی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره کاهش تخلفات غیر مجاز در سال جاری اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که سال گذشته سازمان امور اراضی درخصوص راه اندازی سامانه 131 در جهت جلوگیری از تغییر کاربری به عمل آورده، خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه موثری در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر با افزایش گشت های حفاظتی در سطح استان،از تغییر کاربری  تعداد زیادی از اراضی در مراحل ابتدایی گرفته شده و براساس قانون نسبت به توقف عملیات ساخت و ساز اقدام شده است.

عنایتی با اشاره به شبانه روزی کردن سامانه 131 بیان کرد: این اقدام در جهت پیشگیری از سوء استفاده برخی از فرصت طلبان که چشم به اراضی زراعی و کشاورزی استان تهران دوختند، صورت گرفته که با تعامل با همکاران منابع طبیعی کشور از طریق سامانه در حال رصد و جلوگیری از تجاوز تخلفات غیر مجاز هستیم.

مدیر امور اراضی استان تهران با اشاره به کاهش تخلفات ساخت و ساز در سه ماه نخست سال بیان کرد: آمارها حاکی از آن است که تغییر کاربری در سطح استان با شدت بسیار خوبی در حال کاهش است به طوریکه تعداد ساخت و سازهای غیر مجاز در سه ماه نخست نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته که با ادامه این روند پیش بینی می شود که تا پایان سال 50 درصد و در برخی موارد نزدیک به صفر این تخلفات کاهش یابد.

وی با اشاره به افزایش تخلفات در برخی شهرستان ها گفت: در برخی شهرستان ها از قبیل دماوند، شمیرانات و شهریار که گرایش به ساخت و ساز بیشتر است ،از این رو با افزایش گروههای حفاظتی و تعاملات صورت گرفته با فرمانداری اقدامات خوبی در جهت کنترل و ریشه کن کردن این معضل شده است.
باشگاه خبرنگاران
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: