bazarnews

کد خبر: ۱۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
زنگنه خبر داد:
وزیر نفت گفت: توسعه میدان نفتی مشترک آذر ۱۲ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.
بازار نیوز -  بیژن نامدار زنگنه پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از میدان نفتی مشترک آذر در شهرستان مرزی مهران اظهار داشت: توجه به مناطق نفتی و گازی استان ایلام و توسعه این مناطق سبب توسعه استان و همچنین رسیدن به ثروت و رونق اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش زنجیره تولید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در وزارت نفت است، افزود: این امر برای تحقق سیاست‌های اقتصادهای مقاومتی بسیار اهمیت دارد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در استان ایلام منابع و ظرفیت‌های بالایی از نفت و گاز وجود دارد و تلاش می‌شود که از این منابع به خوبی بهره‌برداری و استفاده شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای برداشت از میدان نفتی مشترک آذر در مهران روزانه 15 هزار بشکه برداشت می‌شود، افزود: در صورتی که میزان برداشت از این میدان به 40 میلیون بشکه برسد برای کشور 12 میلیارد دلار ارز آوری خواهد داشت.

زنگنه خاطرنشان کرد: با توسعه میدان نفتی آذر میزان نفت موجود در میدان به چهار میلیارد بشکه افزایش پیدا می‌کند که بیش از 16 درصد آن قابل استحصال است.

وی افزود: با آغاز برداشت از میدان نفتی مشترک آذر استان ایلام در زمینه‌های مختلف اشتغال متحول می‌شود و برای هر دکل نفتی 200 نفر به‌کارگیری می‌شوند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: