bazarnews

کد خبر: ۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه صنعت نفت فرانسه توافقنامه همکاری‌های پژوهشی در صنعت نفت را امضا کردند.
بازارنیوز- این توافقنانه عصر امروز(سه‌شنبه) توسط حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و «دیدیر حوسین» مدیر عامل گروه آی.اف.پ به امضا رسید.

 براساس این توافقنامه، دو طرف در زمینه بخش بالادستی صنعت نفت، مطالعات مخازن، ازدیاد برداشت، شیرین سازی گاز و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی همکاری می‌کنند. 

 رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و مدیرعامل گروه ای اف پی فرانسه، توافقنامه همکاری مشترکی را در هشت حوزه فناورانه امضا کردند.

مدیر عامل گروه ای اف پی فرانسه پیش از امضا این توافقنامه، با حضور در پژوهشگاه صنعت نفت، از پردیسهای سه‌گانه پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کرد.

حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم امضای توافقنامه میان پژوهشگاه صنعت نفت و گروه ISP فرانسه به منظور همکاری مشترک پژوهشی با تاکید بر اینکه پژوهشگاه صنعت نفت قصد دارد از خدمات آموزشی این گروه معتبر پژوهشی فرانسوی بهره‌مند شود، گفت: بر اساس این توافقنامه دو طرف در حوزه های مختلف فناورانه از جمله مطالعات میدان‌ها و مخازن، ازدیاد برداشت، شیرین سازی گاز و مسائل زیست محیطی همکاری های مطالعاتی و تحقیقاتی خواهند داشت.

کاتوزیان تصریح کرد: در این توافق نامه آمده است که گروه ISP فرانسه در مطالعات میدان مشترک یادآوران با پژوهشگاه صنعت نفت همکاری کند.

وی با بیان این که هم اکنون توافقنامه‌ای میان دو طرف امضا شده است و امیدواریم در مراحل بعد به امضای قرارداد منتهی شود، ادامه داد: بدون شک در صورتی که مقرر شود قراردادهایی میان این دو مجموعه امضا شود، بخشهای حقوقی دو طرف تنظیم قراردادها را به نحوی که منافع مشترک را تامین کند، در دستور کار قرار می دهند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: اگرچه در گذشته برخی همکاری‌های دو کشور در صنعت نفت به دلیل تحریمها استمرار نیافته است، اما امیدواریم در شرایط کنونی توافق ها به خوبی ادامه یابد و منجر به نتایج مطلوبی برای دو طرف شود.
اقتصاد آنلاین
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: