bazarnews

کد خبر: ۱۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
در گفتگو با بازار نیوز عنوان شد/ تذکر جدی نماینده مجلس به وزیر صنعت؛
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر اقدام سریعی در جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی کارگران کارخانه قند ممسنی صورت نگیرد، قطعا در گام بعدی وزیر را استیضاح خواهیم کرد.
به گزارش بازار نیوز، کارگران کارخانه قند شهر ممسنی و رستم استان فارس 4 سال است که حقوق نگرفته اند. حدود 1000 کارگر در این مجموع مشغول به فعالیت بودند تا اینکه امتیاز این کارخانه نه در جهت ادامه فعالیت، بلکه در راستای واردات شکر! به یک شخص واگذار می شود.

4 سال از بیکاری کارگران کارخانه قند ممسنی می گذرد تا اینکه در سال تولید و اشتغال مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم آباد در مجلس در خصوص اینکه چه راهکارهای برای مرتفع شدن مشکلات کارگران و راه اندازی مجدد این کارخانه به بازار نیوز گفت: نطق امروز صحن علنی مجلس موضوع بیکاری کارگران کارخانه قند ممسنی و عدم دریافت حقوق آنها در طول این 4 سال بود.

وی در این باره اضافه کرد: در واگذاری های سال 78 متاسفانه امتیاز کارخانه قند ممسنی به فردی به نام "یوسفی" واگذار شد که این فرد در جهت بهره وری و واردات شکر! این امتیاز را از مالک اصلی خریداری کرده و در همین کش قوس به واسطه اتفاقاتی که برای مالک اصلی رخ می دهد این کارخانه به فرزندش محول می شود و با توجه به توجیهاتی که مسئول وقت این امتیاز ارائه کردند دلیل عدم فعالیت این کارخانه را مشکلات اقتصادی و عدم وجود منابع اصلی این کارخانه عنوان کردند.

گودرزی در توضیح بیشتر نطق علنی مجلس هم گفت: در سال تولید و اشتغال امروز خطاب به مسئولین دولت، خواستار رفع مشکلات کارگران کارخانه قند ممسنی شدیم تا شاید فعالیت این کارخانه مجدد آغاز و کارگران بتوانند دوباره مشغول به کار شوند هرچند که با وزیر صنعت در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت کارگران جلساتی هم را برگزار کرده ایم تا مشکلات بیمه، سنوات و پاداش آن ها را هم برطرف کنیم.

نماینده مردم ممسنی با اشاره به اینکه مشکل اصلی در دستگاههای اجرایی است، خاطر نشان ساخت: 4 سال مثل برق و باد برای مسئولین اجرای گذشت در حالی که 4 سال سخت برای کارگران این کارخانه رقم خورد. در واقع مسولین اجرایی که قرار داد واگذاری امتیاز این کارخانه را بسته اند باید در این شرایط صلاحیت فرد مذکور را رد می کردند و مدیر جدیدی را برای اداره این مجموعه انتخاب می کردند و ضمن برخورد با مالک جدید زمینه را برای فعالیت مجدد این کارخانه مهیا می کردند که متاسفانه به واسطه کم کاری و بی اهمیت جلوه دادن این موضوع، این مهم انجام نشده و 1000 کارگر 4 سال از کار بیکار شدند.

گودرزی با تشریح اینکه در جلسه علنی مجلس وزارت صنعت و معدن در راستای احیای مجدد این کارخانه و وزارت کار هم در جهت تعیین و تکلیف کارگران مورد خطاب قرار گرفتند، اذعان داشت: پیش از این جلسات متعددی در وزات خانه برگزار شد اما آنچه اولویت ما است تعیین و تکلیف کارگران و در مرحله بعد هم وضعیت کارخانه است.

وی اضافه کرد: البته در این جلسات تذکر جدی هم به وزیر صنعت برای ضعف عملکرد این وزات خانه دادیم تا در انتخاب مالک این مجموع دقت عمل بیشتری صورت می گرفت هر چند که محور اصلی این جلسه تحرک مجدد کارخانه و رفع مشکل 45 نفر از کارگران بود که تاکنون وضعیت 22 نفر از آنها اعلام و شرایط مابقی هم از لحاظ سنوات و خدمت در حال بررسی و پیگیری است.

نماینده مردم ممسنی و رستم استان فارس تاکید کرد: این کارخانه مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به 1000 نفر کارگر داشته که250 نفر به صورت مستقیم در کارخانه مشغول بوده اند و با توجه به مشکلات پیش آمده در صدد هستیم تا وضعیت دیگر کارگرها را که با مشکل مواجه هستند را برطرف کنیم.

گودرزی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه اگر اقدام سریعی در این زمینه صورت نگیرد قطعا گام بعدی ما طرح سوال از وزیر است و یقینا در صورت لزوم از ابزارهای نظارتی استفاده و در صورت نیاز وزیر را استیضاح می کنیم.

وی در خاتمه در خصوص اینکه آیا برنامه ای برای برخورد با مدیریت جدید این کارخانه دارید یا خیر گفت: از لحاظ قضایی پیگیر اقدامات شخص خاطی هستیم و از نظر اجرای قانون مالکیت هم باید بررسی شود.

واگذاری امتیاز کارخانه قند ممسنی برای واردات شکر!/ وزیر را استیضاح می کنیم

واگذاری امتیاز کارخانه قند ممسنی برای واردات شکر!/ وزیر را استیضاح می کنیم
واگذاری امتیاز کارخانه قند ممسنی برای واردات شکر!/ وزیر را استیضاح می کنیم
واگذاری امتیاز کارخانه قند ممسنی برای واردات شکر!/ وزیر را استیضاح می کنیم
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: