bazarnews

کد خبر: ۱۸۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
مجید شیرزاد استاد دانشگاه پیام نور مازندران:
طبق سنوات گذشته بنده فکر میکنم آقای روحانی هم مانند بقیه ی رئیس جمهورها تک دوره ای نشود و مردم برای بار دوم به ایشان رای دهند. دلیل این امر نیز عدم وجود رقیب جدی مقابل دکتر روحانی است و اینکه تا به حال رئیس جمهوری تک دوره ای در کشورمان نداشتیم.
بازار نیوز - مجید شیرزاد استاد دانشگاه پیام نور مازندران  به تحلیل شرایط انتخابات آینده پرداخت.

شیرزاد درباره ی شانس پیروزی روحانی در انتخابات پیش رو باتوجه به کارنامه ی ۴ ساله اش افزود: طبق سنوات گذشته بنده فکر میکنم آقای روحانی هم مانند بقیه ی رئیس جمهورها تک دوره ای نشود و مردم برای بار دوم به ایشان رای دهند. دلیل این امر نیز عدم وجود رقیب جدی مقابل دکتر روحانی است و اینکه تا به حال رئیس جمهوری تک دوره ای در کشورمان نداشتیم. البته کارنامه ی اقتصادی دولت باتوجه به رکودی که ایجاد شده زیاد قابل قبول نیست اما بازهم شانس اول پیروزی در این دوره دکتر روحانی هستند.

روحانی در انتخابات ۹۶ بی رقیب است

شیرزاد درباره ی تحقق وعده های انتخاباتی دولت یازدهم و تاثیر عدم حضور آیت الله هاشمی به عنوان حامی آقای روحانی در انتخابات اظهار داشت: دولت یازدهم نتوانست بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد وعده هایش را عملی کند و الباقی وعده ها و مشکلات زیادی حل نشده باقی ماند. درباره ی حمایت آقای هاشمی از دکتر روحانی باید عرض کنم که ایشان بیش از ۶۰ درصد آرای خود را در سال ۹۲ به خاطر حمایت های مرحوم هاشمی در آن زمان کسب کردند. مطمئن باشید فقدان آقای هاشمی در این دوره تاثیری منفی بر آرای ایشان می گذارد.

وی درباره ی اعلام کاندیداتوری آیت الله رئیسی و اینکه آیا ایشان می تواند رقیبی جدی برای آقای روحانی باشد خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی فرد شناخته شده ای در کشور هستند اما برای اعلام کاندیداتوری مقداری دیر اقدام کردند و گمان نمی کنم در این مدت کوتاه باقی مانده تا انتخابات بتوانند تبلیغات خوبی انجام دهند و برنامه هایشان را برای مردم مشخص کنند. ای کاش زودتر وارد این عرصه می شدند تا بتوانند به هدفی که می خواهند برسند. باتوجه به چند دستگی اصولگرایان اگر بتوانند به صورت یکپارچه روی آقای رئیسی به اجماع برسند و کاندید دیگری از این جناح وارد انتخابات نشود احتمال دارد که به رقیبی جدی برای دکتر روحانی تبدیل شوند اما همانطور که گفتم با توجه به سابقه ی تاریخی ما امکان این که یک رئیس جمهور تک دوره ای شود بسیار پایین است.

وی درباره ی اقدامات آقای احمدی نژاد و کاندیداتوری آقای بقایی اذعان داشت: آقای احمدی نژاد در بیانیه ای که بعد از دیدار با حضرت آقا صادر کردند اعلام کردند در این انتخابات نه شرکت می کنند و نه از کسی اعلام حمایت می کنند اما در ادامه دیدیم حرف خود را نقض کردند و با این کارشان یک مقدار اوضاع سیاسی کشور را پیچیده کردند. درباره ی آقای بقایی هم من به شخصه اعتقاد دارم ایشان تایید صلاحیت نمی شوند و اگر هم از فیلتر شورای نگهبان رد شوند شانسی برای پیروزی برایشان قائل نیستم.
استاد نیوز 
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
درنظر سنجی یک گزینه دیگر میگذاشتید کامل میشد

هیچکاری نکرده
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: