bazarnews

کد خبر: ۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
شبکه ملی اطلاعات با هدف کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت در هفته دولت آغاز به کار خواهد کرد
بازارنیوز-  محمد جواد جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در خصوص برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: امروز زنجیره‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات به حدی رسیده که شمارش معکوس برای تحقق آن آغاز شده است.

وی افزود: 11 سال زمان کمی برای به ثمر رسیدن شبکه ملی اطلاعات نیست اما مشکلات سر راه آن، زمان به ثمر رسیدن آن را افزایش داده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زمان بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات را در هفته دولت اعلام کرد و گفت: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و آماده سازی زیر ساخت‌های آن انجام شده و با ابتکار رهبر معظم انقلاب در تشکیل شورا برای سرعت بخشیدن به انجام کارها باعث شد تا 70 درصد کارها به سرعت انجام شود.

جهرمی افزود: شبکه ملی اطلاعات فرآیندی است که دائما در حال ارتقا و به‌روزرسانی است و بعد از شروع کار آن در هفته دولت باید مورد توجه قرار گیرد تا به سرعت پیشرفت کند.

وی در خصوص ارتباط دولت الکترونیک با شبکه ملی اطلاعات گفت: رابطه مستقیمی بین این دو وجود دارد به‌طوری که برای تحقق دولت الکترونیک باید ابتدا شبکه ملی اطلاعات شروع به کار کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات از اهداف دولت الکترونیک به سهولت انجام کارها در ادارات و واحدها اشاره کرد و افزود: با اجرای دولت الکترونیک به جای اینکه مردم مجبور باشند برای انجام کارها به واحدهای دیگر مراجعه کنند فرآیندها جابه‌جا می‌شوند.

جهرمی در ادامه تاکید کرد: دلیل اینکه هنوز امکان جابه‌جایی فرآیندها آغاز نشده را اختلافات موجود در بین صنف‌های مختلف اعلام کرد و گفت: اجرایی شدن این موضوع نیازمند آن است که سرویس همه‌ی سازمان‌ها یکپارچه شود.

وی افزود: برای اطلاع از اینکه هر سازمان چه مقدار از فرآیندهای خود را استاندارد کرده در تاریخ 27 اردیبهشت سال جاری سایت www.iran.gov.ir  راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات به مزایای اجرای دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: با اجرا شدن کامل دولت الکترونیک فساد اداری به طور کامل از بین خواهد رفت و شرایط مناسبی ایجاد می‌شود تا مردم زمان کمتری را برای پیگیری  کارها از دست دهند و مراجعات مردم به سازمان‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: فرآیند اجرایی شدن دولت الکترونیک آغاز شده و حلقه‌های زنجیره به هم متصل شده است و سازمان‌هایی که دارای پایگاه‌های اصلی هستند باید به وزارت ارتباطات اتصال پیدا کنند.

جهرمی در انتها تاکید کرد: کندی در ذات اجرای اهداف است و برای سرعت بخشیدن به کارها با همکاری باید بین مردم فرهنگ سازی ایجاد شود تا شهریورماه مزه شیرین به تحقق رسیدن شبکه ملی اطلاعات چشیده شود.
میزان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: