bazarnews

کد خبر: ۱۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
هواشناسی ضمن هشدار در خصوص بروز طوفان در عصر امروز گفت: برای گرفتن سلفی به پشت بام و نقاط مرتفع نروید.ضمناً احتمال بروز سیل در کرج دور از انتظار نیست.
بازار نیوز -  یک کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد از بعد از ظهر امروز، وزش باد در تهران تند و برای لحظاتی خطرناک باشد از این رو به شهروندان هشدار داد برای گرفتن سلفی به پشت بام‌ها و مناطق مرتفع نروند.

 احد وظیفه به فانوس گفت:  یک سامانه بارشی از بعدازظهر امروز  از شمال غرب و غرب وارد کشور می‏شود که به تدریج از بعدازظهر گستره بارش آن به دامنه های البرز و شمال شرق کشور خواهد رسید.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، پیامد ورود این سامانه را رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در کوهپایه‏ ها، صاعقه در مناطق مستعد تگرگ و در پاره ای از نقاط احتمال آبگرفتگی معابر عمومی اعلام و توصیه کرد برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

وی افزود: امروز برای آذربایجان شرقی، غربی، ایلام، لرستان، زنجان، تهران، کردستان، کرمانشاه، قزوین، البرز،گلستان، خراسان شمالی بارش باران همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود و این وضعیت فردا به شرق کشور خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای تهران امروز بارش باران پراکنده و در ساعات عصرگاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود. بار دیگر از شهروندان تهرانی درخواست می کنیم در زمان وزش باد، برای گرفتن سلفی در باد به نقاط مرتفع نروند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا برای استان های خراسان رضوی و شمالی، کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می کنیم.

وی با بیان این که تا آخر هفته دما در مرکز کشور، کاهش می یابد، تاکید کرد: از امروز برای تهران، قم، البرز و قزوین کاهش دما پیش بینی می شود.

به گفته وی از اواسط هفته آینده در تمامی کشور با روند افزایشی دما شاهد هوایی گرم و تابستانی  خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای جنوب غرب کشور به ویژه خوستان تا آخر هفته گرد و غبار و کاهش دید پیش بینی کرد و گفت: احتمال خیزش گرد و خاک و طوفان شن در جنوب شرق استان کرمان وجود دارد

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به مواج بودن خلیج فارس تا پنجشنبه، افزود: سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از بعد از ظهر چهارشنبه و طی پنج شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش خواهد یافت و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی گفت: سرعت باد دراین مدت بین 35 تا 55 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و ارتفاع امواج به3 متر خواهد رسید.

به راه افتادن سیلاب در  کرج
بنا به گزارش های رسیده، بارش باران شدید که صبح چهارشنبه در استان البرز آغاز شده، سبب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شده است.

این بارندگی ها در مناطق عظیمیه، جهانشهر، حصارک، حصار و مناطق شمالی کرج بیشترین سطح آبگرفتگی معابر را به وجود آورده است.

هواشناسی استان البرز روز گذشته با پیش بینی بارش شدید باران نسبت به جاری شدن سیل هشدار داد و اعلام کرد که این بارش ها در 2 روز آینده ادامه خواهد داشت.

همچنین برخی دستگاه های اجرایی نسبت به بالا آمدن آب رودخانه کرج هشدار دادند
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: