bazarnews

کد خبر: ۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
در سال جاری صادرات فرش دستباف 40 درصد کاهش داشته که در مصاحبه با یکی از مسئولین این حوزه علت آن را جویا شده ایم.
علت کاهش بیش از 40 درصدی صادرات فرش دستباف در سال جاری چیست؟ملیحه بلوری عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف تهران در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: در حال حاضر میزان صادرات فروش دستباف نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته به طوری که این کاهش بالای 40 درصد تخمین زده شده است.

وی افزود: دلایل بسیاری برای کاهش صادرات در این حوزه وجود دارد که علت اصلی آن را می توان قطع یارانه هایی که دولت به تولیدکنندگان جهت حضور در نمایشگاه ها و بازارهای جهانی پرداخت می کرد دانست؛ زیرا پس از قطع این پرداختی از سوی دولت بسیاری از تولیدکنندگان به علت هزینه بالایی که این سفر دارد دیگر در نمایشگاه ها حضور نیافتند.

بلوری بهم ریختگی بازارهای پولی و نقدینگی در دنیا را یکی دیگر از عوامل کاهش صادرات فروش دستباف دانست و اظهار داشت: علاوه بر صادرات میزان فروش داخلی فرش دستباف نیز کاهش یافته که احتمالا دلیل اصلی آن تغییر سلیقه مردم است.

وی تاکید کرد: هرچه روزانه تولید فرش ماشینی افزایش می یابد در مقابل آن فروش فرش دستباف کاهش پیدا می کند زیرا فرش ماشینی نیز در این عرصه بسیار توانمند عمل کرده و با طرح ها و سبک های جدید توانسته مشتریان بیشماری را به خود جذب کند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: