bazarnews

کد خبر: ۲۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
اولین سفر ترامپ به نیویورک در مقام رئیس جمهور آمریکا در حالی انجام شد که معترضان به سیاست‌های کاخ سفید در نیویورک تظاهرات کردند.
بازار نیوز - صدها نفر از معترضان دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آستانه اولین سفر وی به نیویورک تجمع کردند تا اعتراض خود را به سیاست های کاخ سفید در زمینه های مختلف از مهاجرت گرفته تا خدمات بهداشتی درمانی مردم آمریکا، به تصویر بکشند.
این جمعیت معترض با کوبیدن بر طبل شعارهایی از جمله «نیویورک از تو متنقر است»؛ «تو رئیس جمهور من نیستی» سر می دادند و بنرهایی حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: «ترامپ آشغال» و «باید آمریکا را وادار به تفکر دوباره کرد».

برخی از اتومبیل هایی که از محل برگزاری این تظاهرات عبور می کردند نیز برای اعلام حمایت خود از معترضان بوق می زدند.

این مراسم شام با هدف گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد نبرد دریای مرجان که مربوط به نبرد دریایی صورت گرفته در جنگ جهانی دوم میان  نیروی دریایی امپراطوری ژاپن و نیروی هوایی و دریایی آمریکا و استرالیا بود، برگزار شد.

از زمان آغاز ریاست ترامپ در کاخ سفید، نیویورک همواره صحنه برگزاری چندین تظاهرات علیه رئیس جمهور آمریکا بوده است.

معترضان درصدد بودند تا این پیام را به ترامپ برسانند که با وجود اینکه نام رئیس جمهور فعلی آمریکا بالای ساختمان های سراسر شهر نیویورک دیده می شود، اما دیگر کسی از ترامپ در نیویورک استقبال نمی کند.

رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا به همراه دختر و دامادش پیش از ساعت 7 بعد از ظهر روز گذشته (پنج شنبه) به سرعت خود را به محل برگزاری مراسم شام با «مارکوم ترنبال» نخست وزیر استرالیا روی عرشه کشتی «یو اس اس اینترپید» که یک ناو هواپیمابر از خدمت خارج است و در حال حاضر در یک موزه شناور در رود «هادسون» نیویورک نگهداری می شود، رساندند و این در حالی بود که معترضان زنجیره اتومبیل های ترامپ را هو می کردند.

برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات خطاب به مردمی که لباس رسمی به تن داشتند و به نظر می رسید درصدد شرکت در مراسم شام بودند، فریاد می زدند: «خجالت بکشید».
گروه دیگری از معترضان نیز در نزدیکی برج ترامپ، منزل و مراکز تجاری رئیس جمهور آمریکا تجمع کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که ترامپ به سرعت بعد از برگزاری مراسم در ناو ایترپید، نیویورک را ترک کرد و سریعا خود را به باشگاه گلف خود در نیوجرسی رساند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: