bazarnews

کد خبر: ۲۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
اخیرا تعدادی از نمایندگی های رسمی فروش خودروهای وارداتی اقدام به فروش خودروهای مدل 2016 و بعضا 2017 به صورت فروش نقدی و یا اقساطی بدون بهره نموده اند .
بازار نیوز - سوالی که مطرح می باشد برای تعدادی از خریداران خودروهای وارداتی مبنی بر اینکه بصورت نقدی با تخفیف ویژه ، یا به صورت اقساطی با وام بدون بهره نسبت به خرید خودروی مورد نظر اقدام نمایند ؟ 

در این گزارش قصد داریم با عنوان یک نمونه به توضیح این مطلب بپردازیم که کدوم شرایط خرید بیشتر به نفع مصرف کننده می باشد. مثال خود را در مورد طرح فروش نیسان ایکس تریل توضیح می دهیم و خوانندگان محترم می توانند این شرایط را برای بقیه طرح های فروش اینچنینی تعمیم دهند .

شرکت جهان نوین آریا نماینده رسمی وارد کننده محصولات نیسان ، جدیدترین شرایط فروش نیسان جوک و نیسان ایکس تریل را منتشر کرد و طبق اعلام این شرکت مشتریان می توانند به دو صورت نسبت به خرید نقدی و یا اقساطی اقدام نمایند .

اتومبیل اقساطی با بهره صفر درصد بخریم یا نقدی با تخفیف ویژه ؟

در طرح نقدی این شرکت قیمت تمام شده نیسان ایکس تریل را 248،000،000 تومان اعلام کرده است که در صورت خرید نقدی مبلغ 8،000،000 تومان تخفیف ویژه در نظر گرفته و با تحویل 30 روزه این خودرو را به قیمت 240،000،000 تومان به فروش می رساند . اما در طرح اقساطی این شرکت در دو مرحله نسبت به دریافت پیش پرداخت به ترتیب به مبلغ 80،000،000 تومان در زمان ثبت نام و 30 روز بعد از پرداخت اولیه به مبلغ 68،000،000 تومان اقدام می نماید و بقیه مبلغ خودرو را به صورت اقساط 10 ماهه با بهره صفر درصد که مجموعا برابر با 100،000،000 تومان می شود را دریافت می کند .

اتومبیل اقساطی با بهره صفر درصد بخریم یا نقدی با تخفیف ویژه ؟

حال اگر خریداری که قصد خرید نقدی را دارد از روش اقساطی استفاده کند می تواند مبلغ کمتری برای خرید خودرو فوق پرداخت نماید . با یک محاسبه ساده طبق جدول زیر به راحتی مشاهده می کنیم که خرید اقساطی به مراتب نفع بیشتری را برای خریدار به همراه دارد . با نگاهی مجدد به قیمت نقدی مشاهده می کنیم که قیمت نهایی خودرو برابر با 240 میلیون تومان تمام می شد ولی با استفاده از این جدول قیمت نهایی برای خرید اقساطی چیزی در حدود 236 میلیون تومان برای خریدار تمام می شود . می توان اذعان نمود که در روش اقساطی خریدار نفع بیشتری را می برد و قیمت خودرو برای ایشان ارزان تر تمام می شود . 

البته برای حصول این شرایط و نفع بردن بیشتر خریدار ذکر نکاتی الزامی می باشد : 

1- خریدار می بایستی با افتتاح یک حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت در یکی از بانکهای کشور که سود سالیانه به عنوان مثال 22 درصد را به صورت روز شمار پرداخت می کند اقدام نماید و مبلغ یکصد میلیون تومان را به این حساب واریز نماید. با واریز این مبلغ در این حساب در پایان ماه اول خریدار می بایستی قسط اول را پرداخت نماید . طبق ردیف 1 ستون 4 جدول مبلغ سود اولین ماه سپرده یکصد میلیون تومانی ، حدودا برابر با مبلغ 1،800،000 تومان می باشد که به حساب مذکور واریز می گردد و پس از کسر اولین قسط به مبلغ 10 میلیون تومان از مبلغ یکصد میلیون تومان اولیه به علاوه سود ماه اول باقیمانده حساب به مبلغ حدود 91.8 میلیون تومان در ردیف شماره 2 ذکر شده است . این روند طی ماههای آینده پیش می رود و مشاهده می کنیم بعد از گذشت 10 ماه و پرداخت تمامی اقساط مانده حساب مطابق ردیف آخر برابر با 12.7 میلون تومان می باشد . کاملا قابل مشاهده می باشد که در این روش خریدار مبلغ حدودا 4 میلیون تومان کمتر پرداخت می نماید . 
2- خریدار در این مدت نبایستی به جز پرداخت اقساط مبلغ دیگری را از حساب خود برداشت نماید . 
3-در روش خرید اقساطی خریدار تا اتمام پرداخت اقساط خودروی خود نمی تواند نسبت به فروش خودروی خود اقدام نماید .
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: