bazarnews

کد خبر: ۲۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
حسن روحانی از رقبای انتخاباتی‌اش خواست تا منابع ایجاد شغل و یارانه که در شعارهای انتخاباتی خود می گویند را برای مردم مشخص کنند.
بازار نیوز - حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پاسخ به این پرسش که مهمترین مشکل نظام بانکی از نظر جنابعالی چیست و چه برنامه‌ای برای تسهیل وام‌های هدفمند به تولید، خدمات، مسکن، ازدواج جوانان و سایر موارد ضروری دارید، اظهار کرد: یکی از ارکان بزرگ برای اقتصاد امروز و فردای کشور بانک‌ها هستند و اساساً در بودجه عمرانی تصمیم ما بر این است که این بودجه را با همکاری بانک‌ها و تقویت آنها افزایش دهیم.
 
وی با بیان اینکه بانک‌ها نیاز به اصلاح دارند، افزود: برخی از موسسات اعتباری غیرمجاز در دولت قبل ایجاد شدند که بخشی از وقت دولت را برای اصلاح و بازگرداندن پول مردم گرفت. کار زیادی برای بانکی که مربوط به دستگاه آقای رئیسی (میزان) انجام شد تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: امروز برای تقویت بانک‌ها، سرمایه آنها را تقریبا دو برابر کرده‌ایم تا بتوانند در قبال مسائل اقتصادی تلاش کنند. ما به بانک‌ها برای تولید نیاز داریم در همین راستا در سالی که گذشت حدود 24 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ از تسهیلات بانک‌ها استفاده کردند و فعال شدند.
 
روحانی تاکید کرد: از طریق بانک‌ها امروز سرمایه خارجی را جذب می‌کنیم.
 
روحانی ادامه داد: ما اگر بخواهیم فقر را ریشه‌کن کنیم باید اقتصاد به عنوان یک موضوع ملی ظهور پیدا کند باید بانک‌ها را تقویت کنیم. خوشحالم که همین امروز با یکی از بانک‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلار به توافق رسیدیم.
 
وی ادامه داد: برای رونق اقتصاد باید از سرمایه‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم، ما نیاز داریم که صادراتمان را افزایش دهیم.
 
روحانی با اشاره به وعده برخی از کاندیداها برای ارائه یارانه‌های مختلف خاطرنشان کرد: دوستان ما مرتب به مردم می‌گویند ما به شما پول برای ایجاد شغل و یارانه می دهیم، چرا مشخص نمی‌کنید که این پول‌ها از کجا می‌آید.
 
وی افزود: اگر منظورتان اخذ پول از بانک مرکزی است که یعنی پول مردم را از یک جیب بردارید و به جیب دیگرشان بدهید، در آن صورت تورم 60 تا 70 درصدی ایجاد می‌شود. این دوستان چرا منابعشان را اعلام نمی‌کنند.
 
روحانی سپس گفت: به طور کلی 70 میلیارد کل یارانه نقدی و غیرنقدی ما است. آیا مردم پول نقد را بیشتر می‌پسندند یا اجرای طرح تحول سلامت را؟ ما برای شغل روستایی در دولت برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با ارائه تسهیلات شغل روستایی را فعال کنیم.
 
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: