bazarnews

کد خبر: ۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
نائب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به کفایت قانون موجود مناطق آزاد گفت: این مناطق به دروازه های واردات و قاچاق تبدیل شده اند.
مناطق آزاد دروازه‌ای برای قاچاق/ کمبود قانون نداریمبازار نیوز- سید ناصر موسوی لارگانی،نائب رییس اول کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم اجرا رسالت مناطق آزاد متناسب به رسالتی که این مناطق داشتند پیرامون رویکرد افزایش مناطق آزاد جدید گفت: هدف ایجاد مناطق آزاد مشارک سرمایه گذاری داخلی و خارجی به منظور رونق اقتصادی  و به گفته مقام معظم رهبری (زمان تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین بودجه با صادرات غیرنفتی می باشد) که متاسفانه محقق نشده است.

موسوی لارگانی تصریح کرد:این مناطق محملی برای و واردات یک سری محصولات از کشورهای مرزی شده و همچنین افزایش قاچاق که تهدیدی برای تولیدات داخلی می باشد.

وی افزود: دبیر، مسئولین و مدیران باید با برنامه ریزی هایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی تلاش نمایند و نه اینکه با معافیت تعرفه هایی که وجود دارد به بستری برای فروش محصولات وارداتی دامن زده شود. 

نائب رییس اول کمسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: افزایش مناطق آزاد با توجه به تعریفی که از رسالت این مناطق شده با کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند تاثیر گذار باشد اما اگر روال قبلی ادامه یابد با تحقق اقتصاد مقاومتی منافات داشته و منجر به افزایش قاچاق مواد خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان( فلاورجان) افزود: کمبود قانون نداریم بلکه برای تحقق این امر نیاز به اصلاح قوانین با کمک دولت و بخش خصوصی می باشد تا با پیشنهادات پیرامون اصلاح قوانین شاهد واردات نباشیم و بر صادرات تمرکز نماییم تا فضایی برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی ایجاد شود.

در آخر این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: افزایش مناطق آزاد با رویکرد توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغالزایی با کمک به رونق اقتصادی می تواند مسمر ثمر باشد ولی در صورت نادیده گرفتن این اصل و پیش رفتن به سمت و سو واردات کالابا تحقق اقتصاد مقاومتی منافات دارد که کمسیون اقتصادی مخالف آن است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: