bazarnews

کد خبر: ۲۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
دبیرکل انجمن قطعه سازان :
ساسان قربانی گفت: اگر برجام شکل نمیگرفت با مشکلات متعددی درخودروسازی و سایر صنایع کشور مواجه می شدیم.
بازار نیوز - به گزارش خبرنگار بازار نیوز ساسان قربانی عضو انجمن خودروسازی در خصوص تاثیر برجام بر تولید خودرو و همچنین  قطعه سازی اظهار کرد : مقایسه شرایط قبل برجام و بعد برجام میتواند به خوبی نشان دهد برجام چه  تاثیری در روند خودرو سازی داشته است. 
در زمان قبل از برجام هیچ گونه ارتباط سیستماتیک را نمیتوانستیم با شرکت های خارجی داشته باشیم . شرکت های قطعه سازی در تامین مواد اولیه از اروپا مشکلات بسیاری داشتند و امکان برقراری با شرکتهای که دارای تکنولوژی پیشرفته بودند به دلیل محدودیت های بین المللی پاسخ گوی نبودند.
وی افزود : انتقال اطلاعات فنی صورت نمیگرفت و یا جامعه اقصادی مجبور بود از کانال های پیچیده استفاده کند.
در دوره پسا برجام شرایط کاملا تغییر کرد و کانال های ارتباطی با شرکتهای اروپایی صورت گرفت هرچند مشکلاتی در زمینه امور بانکی وجود داشت اما روندی رو به بهبود دارد .

ساسان قربانی افزود: به طور کلی بعد از برجام جریان انتقال اطلاعات فنی و منابع مالی مسیر خوبی طی کرده است .
 قراردادهای بسیاری در صنعت خودرو سازی و قطعه سازی با شرکت های اروپایی منعقد شده است که نشان دهنده تاثیر مثبت برجام در صنعت  خودروسازی دارد.
عضو انجمن خودرو سازی گفت : اگر برجام شکل نمیگرفت با مشکلات متعددی درخودروسازی و سایر صنایع کشور مواجه می شدیم. 
وی همچنین در خصوص تاثیر این جریان بر اشتغال افزود : یک جریان مثبت شروع شده است که در صورت ثبات آن میتواند بر نرخ اشتغال تاثیر گذار باشد. 
ساسان قربانی در رابطه با ترسیم خودروسازی بدون برجام گفت : مشکلات قبل دوباره شکل می گیرد که جبران آن بسیار دشوار خواهد بود.موانعی که روبروی عدم پیوستن صنعت خودروسازی به جریان جهانی می شوند لطمه های بسیاری خواهد داشت. باید هوشمندانه در جهت تحقق برجام  گام بر داریم و اجازه  مانع تراشی به طرف خارجی ندهیم .
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: