bazarnews

کد خبر: ۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که بورس رونق داشته باشد و سود بیشتری را نسبت به بانک‌ها به سرمایه ها دهد، می توان شاهد کوچ نقدینگی از بازار پول به سمت بازار سرمایه بود.
بازار نیوز -محمد قصری با اشاره به این که یکی از دلایل رکود معاملات بورس از خردادماه امسال تاکنون انتشار گزارش های سه ماهه و عدم تاثیرپذیری آنها از کنترل تورم و شرایط پسابرجام است گفت: بر این اساس رفته رفته با پایان فصل مجامع، معامله گران از حالت احتیاط خارج می شوند و شاهد گردش نقدینگی در بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیرپذیری معاملات بورس از کاهش نرخ سود بانکی نیز اذعان داشت: در صورتی که بازار سهام از جذابیت های لازم برخوردار باشد و سود بیشتری نسبت به بانکها به نقدینگی و سرمایه ها دهد، می توان شاهد کوچ نقدینگی از بازار پول به سمت بازار سرمایه بود.

وی افزود: از سوی دیگر یکی از دلایل ادامه نیافتن رونق معاملات در بورس رکود حاکم بر اقتصاد کشور است که تاثیر خود را بر گزارشات منتشر شده شرکتها و نیز مجامع آنها گذاشته است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بنگاهها و صنایع کشور با کمبود نقدینگی مواجه هستند و کاهش نرخ سود بانکی و در پی آن بهره تسهیلات هم تاکنون نتوانسته نقدینگی مورد نیاز شرکتها را فراهم کند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که مشکلات صنایع و شرکتها بویژه در زمینه تامین نقدینگی برطرف نشود نمی توان به رونق اقتصادی و گذر از رکود امید داشت و تا مادامی هم که اقتصاد رونق نیابد نمی توان به ادامه رشد و رونق در بازار سهام دل بست.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر باید به بازار سهام با دید بلندمدت نگاه کرد و برای تعمیق این فرهنگ نیز باید اطلاع رسانی مناسبی در بورس انجام شود تا رفته رفته هیجان جای خود را به تحلیل و بررسی گزارشان مالی در بورس دهد.
تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: