bazarnews

کد خبر: ۲۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:
گفت: شوک مثبت به بازار سرمایه ناشی از انتخاب ریاست جمهوری به تنهایی برای تقویت این بازار کفایت نمی‌کند.
بازار نیوز -  محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره واکنش بازار سرمایه به حضور چشمگیر مردم در انتخابات افزود: بازار سرمایه به موضوعاتی علاوه بر مباحث اقتصادی واکنش نشان می‌دهد و معمولا در ایام انتخابات شاخص‌های بورس با افت روبرو می شود، اما بعد از مشخص شدن نتایج مسیر خود را ادامه می دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: حضور با شکوه مردم در انتخابات پشتوانه خوبی برای دولت است تا بتواند در عرصه اقتصادی اقدامات مهم و اصلاحات ساختارها را انجام بدهد.

وی با قدردانی از مشارکت بالای مردم در انتخابات گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات تعاملات منطقه ای و جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بعد از برگزاری انتخابات و اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی، در اولویت برنامه های اقتصادی است.

پورابراهیمی ادامه داد: شفافیت در اقتصاد لازمه توسعه کشور است؛ بنابراین در این راستا بازار سرمایه یکی از بازارهای شفاف محسوب می شود که باید تقویت شود.

وی افزود: شوک مثبت به بازار سرمایه ناشی از انتخاب رییس جمهور، به تنهایی برای تقویت این بازار کفایت نمی کند بلکه باید به واقعیت های اقتصادی توجه شود که این موضوع بیانگر این است در عرصه میدانی، بنگاه های اقتصادی به سمت سودآوری حرکت کنند.

وی ادامه داد: اگر با همکاری مجلس و دولت زمینه‌ای در اقتصاد کشور فراهم شود که به افزایش واقعی سودآوری بنگاه های منتهی شود می توان چشم انداز بازار سرمایه را مثبت ارزیابی کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تدوام روند صعودی بورس مشروط به اصلاحات ساختار اقتصادی در کشور است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: