bazarnews

کد خبر: ۲۲۴۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
دوستان همیشه همراه همگردی، چقدر اهل رویاپردازی هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است و خیلی! تبریک به شما. شما با این کار می‌توانید غم را از خود دور کنید و شادی را سهم قلبتان کنید.
بازار نیوز -  قلبتان که شاد باشد، حال دلتان خوب می‌شود و از زندگی لذت خواهید برد. همه ‌ی این‌ها را گفتم تا یک سوال از شما بپرسم. در تصویر رویاهایتان به بودن در میان ابرها، ابرهای سفید و پنبه‌ای فکر کرده‌اید؟ این که از کرانه‌های آسمان، شاهد زیبایی‌های زمین در زیر نگاهتان باشید؟ به این فکر کرده‌اید آنقدر به آسمان نزدیک باشید که انگار پاهایتان دیگر جاذبه‌ای برای ماندن روی زمین ندارند؟ حالا تصور کنید دور تا دورتان را دشت و باغ و طبیعتی بکر احاطه کرده‌است. متشکرم از شمایی که ذهن خلاقتان این همه زیبایی را در سر می‌پروراند. ولی، در این لحظه، که باما همراهید، همگردی پیشنهاد ویژه‌ای برای شما، برای تحقق رویاهایتان آن هم نه در خیال که در واقعیت، در همین نزدیکی‌ها در دارد، پس با ما همراه باشید در سفر به آلاشت در سوادکوه، برای تماشای طبیعت و تحسین دیدنی های آلاشت و جاذبه های گردشگری آلاشت که در بین مسافران ایرانی و خارجی شناخته شده اند.
 شاهکاری از خلقت در سوادکوه + تصاویر
آلاشت
آلاشت، آیینه‌ی زیبایی‌های وصف‌ناپذیر هستی
دوستان عزیز،  با سفر به آلاشت و سوادکوه به منطقه ای از شمال کشورمان، مازندران، بیایید و ببینید که نقاش هستی عجب نقشی کشیده‌ است. شاهکاری از خلقت و زیبایی‌ای بی‌نظیر از جاذبه های گردشگری آلاشت. به طور قطع اگر اهل سفر و تور طبیعت گردی باشید به محض باخبر شدن از تعطیلات چند روزه‌ای در طول سال، اولین فکر سفر که در ذهنتان تداعی می‌شود، سفر به شمال کشورمان و ایرانگردی است. البته که حق دارید، شما فقط به دنبال فرار از همه‌ی آلودگی‌های شهر و رهایی از همهمه‌های آن هستید، در یک کلام به دنبال آرامش. به دنبال جایی که ریزگردها، مانعی برای تنفس عمیق نباشند و هوایی خوب استشمام کنید. ارتفاعات سوادکوه در استان مازندران مخصوصا با جاذبه های گردشگری آلاشت و دیدنی های آلاشت، بی‌شک جایی برای گذراندن نیکوترین اوقات برای شماست. سفر به آلاشت، سوادکوه و مازندران را به خاطر داشته‌ باشید، چراکه اجزایی جدانشدنی برای ثبت بهترین خاطرات برای شما هستند. دوستان عزیز، در سفر به آلاشت در سوادکوه شما به یک منطقه‌ی ییلاقی آمده‌اید. به منطقه‌ای که اکثر اوقات هوای آن مرطوب است و گاه‌ و بی‌گاه ابرها آنقدر به شما نزدیک هستند که در سفیدی مطلق گویی محو خواهید شد. از ته‌دل بخندید که این بهترین موسیقی برای آرام شدن قلبتان است.
 
شاهکاری از خلقت در سوادکوه + تصاویرآلاشت
کمی بیشتر درباره دیدنی های آلاشت
شما درست در جائی پانهاده‌اید که تاریخی به قدمت 300 سال را از آن خود کرده‌است و این قدمت چندین ساله باعث شده که در فهرست میراث ملی به ثبت برسد. این دشت مرتفع و طبیعت بی‌نظیرش از یک طرف، و آثار به‌جامانده از روزگار به تاریخ پیوسته و گاه ساخته‌ی دست بشر آن همچون، رصدخانه آلاشت در سوادکوه و موزه‌ی مردم‌شناسی آلاشت که یادگار 150 ساله از تاریخ است، از سویی دیگر، شما را از انتخاب این مکان، پشیمان نخواهدکرد. فضاهای معنوی آن همچون مسجد امام حسین(ع) که بی‌شک، معماری آن توجه شما را به عنوان یک ایرانگرد و البته هنردوست، جلب خواهدکرد، به‌علاوه‌ی وجود امامزادگان، همه‌ و همه در یک مورد نقشی مهم ایفا می‌کنند و آن ثبت بهترین خاطرات و بیشترین کسب لذت‌ها در سفر به جاذبه های گردشگری مازندران برای شماست. درنهایت تنها می توان گفت از بازدید دیدنی های آلاشت و جاذبه های گردشگری آلاشت غافل نشوید!
 شاهکاری از خلقت در سوادکوه + تصاویر
موزه مردم شناسی آلاشت
تماشای آسمان در رصدخانه آلاشت
عبور از جاده‌ ی رویایی آلاشت در سوادکوه و جاذبه های گردشگری آلاشت، باعث می شود که به هرسو بنگرید، سبزی طبیعت سوادکوه چشمانتان را خیره کند، سرانجام این مسیر به یک دوراهی منتهی خواهدشد، البته وجود یک پارک جنگلی در ابتدای این ورودی، شاید اولین توقف شما را برای استراحت، به دنبال داشته‌ باشد، درختانی که شاخ‌ و برگشان در هم فرو رفته‌اند و ابرهای از آسمان جدا شده و نزدیک به این جنگل مرتفع، بی‌شک، تصویری حیرت‌انگیز برایتان ترسیم خواهد کرد. بعد از توقف در پارک، و تصمیم به ادامه ی مسیر و سفر به آلاشت و سوادکوه، در نهایت ، یک راه شما را راهی زیارت امامزادگان خواهد کرد و راهی دیگر منتهی به روستاهای هلی چال و سواد رودبار که البته در میان محلیان به "ساتروآر" شهره است. در توصیف این روستا به این اکتفا می‌کنیم که به دو بخش پایین محله و بالامحله درست شبیه به فیلم‌ها، تقسیم شده‌است، و ساکنین آن اکثراً، پیشه‌ی دامپروری را دنبال کرده‌اند. مسجد امام حسین(ع) هم که قبلاً به عنوان یکی از فضاهای معنوی و البته زیبای توابع سوادکوه، از آن گفتیم، درست در انتهای آخرین خیابان طویل آلاشت، بنا شده‌است، و اما رصدخانه آلاشت که یکی از دیدنی های آلاشت و سوادکوه و جاذبه های گردشگری آلاشت است. اگر عاشق عظمت آسمان هستید، پس فعلا از همین خیابان، گذر نکنید، بعد از گذراندن اوقاتی خوش در مسجد، برای نزدیک‌تر شدن به آسمان و مهمان آن شدن، باید بالا و بالاتر بروید، پس لطفاً از پلکانی که پیش‌رو دارید، با حوصله بالا بروید که یکی از بهترین رصدخانه‌ها در انتظار شماست. یک بنایی گنبدی شکل اگر شانس یاریتان کند و ابرها زیاد به شما نزدیک نباشند از دریچه‌ی آن، آرامش و عظمت آسمان را از خیلی نزدیک، لمس خواهیدکرد.
 شاهکاری از خلقت در سوادکوه + تصاویر
آلاشت
مهمانی در آسمان
می‌دانید برای این مهمانی در آسمان، چقدر بالا آمده‌اید؟ دقیقاً شما 50 متر را صعود کرده‌اید و روی تپه‌ای هستید که از سه‌ طرف، فقط شما در اوج هستید و همه چیز در زیرنگاه شما، قدرت بزرگنمایی ندارند و از یک طرف دیگر، وسعت دیدتان، دامنه‌ی کوه را دنبال خواهدکرد. ترس به دل خود راه ندهید، اینجا فقط به لمس زیبایی‌ها بیندیشید. دوستان عزیز علاوه بر توصیف آن‌چه از رصدخانه گفتیم، بد نیست بدانید که کل این مجموعه با در نظرگرفتن ساختمان اداری آن، 3000 مترمربع را به خود اختصاص داده که زیربنای آن 300 مترمربع است. خب به رصدخانه برمی‌گردیم، وجود 2 تلسکوپ آن هم به دقت 14 و 6 اینچی و قطر 4 متر، که در زیر سقف گنبدی شکل، تعبیه شده‌است، آسمان را پیش چشم‌هایتان، آنقدری نزدیک می‌کند که غرق در عظمت آسمان، دوست دارید، مدت بیشتری در میان ستاره‌ها گردش کنید. در نهایت این‌که، وقتی در ابتدای شهر و سفر به آلاشت، تابلوی مرکز نجوم آماتوری را دنبال کنید، مقصد نهایی شما، دقیقاً همین مجموعه است. در این فضا، می‌توانید از آسمان‌نما و ترازوی نجومی دیدن کنید. اتاق رایانه و سالن همایش هم از جمله امکانات و تجهیزاتی است که این مجموعه را زبانزد کرده‌است. اگر شما عاشق علم اخترشناسی و حوزه‌ی مربوط به آسمان هستید، دیدن از مجموعه‌ی کامل نرم‌افزار، عکس و پوسترهای اخترشناسی را از دست ندهید. نکته‌ی دیگری که به شما همگردی‌های عزیز باید خاطرنشان کنم این است که برای اطلاعات بیشتر راجع به مسائل مذکور و این مجموعه، می‌توانید از طریق این پل ارتباطی "0124-5332084" با شهردای آلاشت، کسب اطلاع کنید.
 شاهکاری از خلقت در سوادکوه + تصاویر
رصدخانه آلاشت
درچه فصلی شاهد هرچه بیشتر زیبایی‌های آلاشت خواهیم بود؟
در سفر به آلاشت و سوادکوه، "ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند، تا تو شادی به کف آری و غمی هم نخوری". البته با احترام به شاعر گرانقدر از تک بیتی از ایشان در توصیف خود بهره گرفتیم. در واقع این ناحیه، همیشه زیبایی خود را دارد ولی اگر خیلی اهل برنامه‌ریزی در سفر و تعیین بهترین فصل‌ها برای بازدید از هر منطقه‌ای هستید، تابستان و پاییز، را برای سفر چندروزه به آلاشت و دیدنی های آلاشت، از دست ندهید. برای ارائه‌ی اطلاعات دقیق‌تر به شما دوستداران طبیعت، باید عرض کنم که شهریور و اوایل فصل برگ‌ریزان، دیدن این شاهکار خلقت را در زیباترین وجه خود، از کف ندهید، بی‌شک، آب‌وهوای عالی و دیدنی های آلاشت، جانی تازه به شماخواهد داد.
 شاهکاری از خلقت در سوادکوه + تصاویر
آلاشت
چگونه به ارتفاعات سوادکوه، در مازندران برسیم؟
اگر با همراهانتان، عازم سفر هستید و رانندگی با خودروی شخصی در طول سفر، اولویت شماست، بدانید که کل مسیری که از تهران باید تا آلاشت و سوادکوه، در راه باشید، 237 کیلومتر است و حدوداً سه ساعت و نیم باید رانندگی کنید. حالا زیاد هم عجله برای رسیدن به مقصد نداشته باشید، به یاد‌ داشته‌باشید که زیبایی سفر تنها مقصد نیست، بلکه راهی که باید بپیماییم خودش از جذابیت‌های سفر است. خب، مسیر انتخابیتان را برای شروع سفر، از جاده‌ی فیروزکوه قرار‌دهید. حواستان باشد، بعد از گذراندن شهر "پل سفید"، به دوراهی آلاشت می‌رسید. از حالا تا رسیدن به خود این منطقه‌ی شگفت‌انگیز، یک چیزی حدود 45 دقیقه در راه هستید. لطفاً با احتیاط رانندگی کنید. خودتان می‌دانید که دیررسیدن بهتر از ... خدا نکند، انشاالله که به سلامت بعد از گذراندن پیچ و خم‌های مسیر بعد از طی 37 کیلومتر البته با احتساب از سر دوراهی به این منطقه‌ی ییلاقی و سوادکوه خواهید رسید. راستی یک چیز دیگر، اگر خواستید اطمینان حاصل کنید که جاده‌ی آلاشت را درست آمده‌اید و خوشحال به همراهانتان بگویید، دیدید چه درست و دقیق اومدیم! البته نه با فخرفروشی، این است که پلی ببینید، که یک قطار باربری البته ماکت آن رویش قرار دارد، این یعنی مسیری که رانندگی می‌کنید، درست است. اما دوستانی که قید رانندگی در راه را زده‌اند و قصد سفر با اتوبوس را دارند، شما لطفاً بلیط برای قائم‌شهر تهیه کنید، سوادکوه پیاده شوید و ادامه‌ی مسیر تا آلاشت را با مینی‌بوس‌ها، بروید.
آلاشت
 شاهکاری از خلقت در سوادکوه + تصاویر
سخن آخر
سفر ما به آلاشت و سوادکوه، دشت مرتفع، ییلاقی با آب‌وهوایی خوش، آسمانی آبی و تمام جاذبه‌هایش به پایان رسید. امیدوارم شما با همراهی عزیزانتان، در سفری حقیقی، روزگاری خوش را مهمان وجودتان کنید و به خاطر این همه زیبایی‌های هستی، سپاسگزار پروردگار باشید. سفرتان بی‌خطر، دلتان شاد و هوای قلبتان آفتابی.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
درود بر آلاشت که خدمتگزارترین مرد سیاسی در کل دوران بعد از حمله اعراب را به ایران هدیه کرد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: