bazarnews

کد خبر: ۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: 10 درصد صرفه جویی در هر خانوار می تواند به صادرات 120 میلیون متر مکعبی گاز کشور کمک کند.
بازارنیوز- حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در نشست آموزشی صنعت نفت در خصوص آخرین وضعیت تولید گاز در کشور اظهار داشت: در حال حاضر گاز تولید شده معادل 6میلیون بشکه در روز است که تمامی صنایع کشور را به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد که در این راستا نیروگاه های تولید برق 250میلیون مکعب گاز برای تولید 50هزار مگاوات برق مصرف می کنند که معادل کل تولید برق کشور می باشد.

عراقی با اشاره به صادرات گاز اظهار داشت: علاوه بر همه اینها بحث صادرات مطرح گاز مطرح است که اگر خللی در آن وارد شود علاوه بر ابعاد اقتصادی و جریمه ها جنبه های بین المللی و سیاسی نیز پیدا می کند همانطورکه شاهد واکنش های شدید مجامع بین المللی به قطع گاز اروپا توسط روسیه بودیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه 20هزار روستا از نعمت برق برخوردار هستند و طبق برنامه ریزی های انجام شده 5هزار روستای دیگر به این رقم اضافه خواهد شد، اذعان داشت: به همه موارد ذکر شده باید توسعه زیر ساخت های این صنعت را به ویژه در خطوط انتقال در سراسر کشور و بین استانها اضافه کرد؛ در حال حاضر 11 خط انتقال اصلی وجود دارد و هزار کیلومتر خط بین استانی دیگر در حال اجرا است.
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت و مصرف گاز گفت: تنها صرفه جویی 10 درصدی در مصرف گاز در هر خانوار کاهش  120میلیون متر مکعب را به همراه خواهد داشت که این امر به معنای افزایش صادرات به همان میزان صرفه جویی شده و با قیمت و ارز آوری بیشتر می باشد.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: