bazarnews

کد خبر: ۲۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
با حکم رهبری
با حکم مقام معظم رهبری فرماندهی سردار عزیز جعفری بر سپاه پاسداران تمدید شد.
به گزارش بازار نیوز با حکم مقام معظم رهبری سردار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماند. بنا بر این گزارش فرماندهی سرلشکر جعفری بر سپاه برای مدت سه سال تمدید شده است.

این در حالی است که پیشتر عده ای از احتمال تغییر سردار جعفری در پایان دوره پیشین خبر داده بودند.

سردار جعفری در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ خبر از تمدید حکم فرماندهی خود بر سپاه پاسداران به مدت سه سال دیگر داد.

سردار جعفری فرمانده سپاه ماند
تمدید فرماندهی سردار جعفری بر سپاه پاسداران

زندگینامه سردار جعفری
سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری متولد سال 1336 در یزد است که تحصیلات خود تا مقطع دبیرستان را در این شهرستان به پایان رساند.

وی در سال 1356، در رشته معماری در دانشگاه پذیرفته شد و فعالیت‌های سیاسی خود را نیز در همان دوران شروع کرد.

در جریان مبارزات مردم انقلابی تهران، همدوش مردم و دانشجویان در تظاهرات شرکت کرد و در آستانه پیروزی انقلاب نیز دستگیر و به زندان افتاد.

پس از ماجرای انقلاب فرهنگی و بسته‌شدن دانشگاه‌ها، در جهاد علمی دانشگاه به فعالیت ادامه داد و پس از شروع جنگ به عنوان یک بسیجی عازم جبهه‌ها شد و در سال 1360 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

فرمانده جدید سپاه پاسداران به دلیل ضرورت جبهه‌ها تا پایان جنگ به صورت پیوسته و به عنوان فرمانده قرارگاه‌های عملیات غرب و جنوب مشغول خدمت شد که از جمله مسئولیت‌های وی، معاونت عملیات سپاه سوسنگرد و فرماندهی‌ تیپ عاشورا، قرارگاه قدس و قرارگاه نجف است.

جعفری پس از پایان جنگ برای ادامه تحصیل به دانشگاه مراجعه کرد و در سال 1371 موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری شد.

جعفری همزمان با تحصیل نیز به عنوان، مسئول عملیات ستاد مشترک و جانشین نیروی زمینی سپاه مشغول فعالیت بود و از سال 1371 مسئولیت فرماندهی نیروی زمینی سپاه را به مدت 13 سال بر عهده گرفت، که در 5 سال آخر آن، مسئولیت فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران نیز بر عهده وی بود.

آخرین مسئولیتی که از سال 1384 تاکنون از سوی فرماندهی معظم‌ کل قوا به وی محول شده بود، راه‌اندازی مرکز راهبردی سپاه بوده است.


حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا سال 86 طی حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری را به عنوان فرمانده کل سپاه منصوب کردند. متن این حکم به این شرح است:

بسم‌‌ا... الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ پاسدار محمدعلی جعفری
با توجه به تجارب با ارزش و سابقه درخشان شما در دوران‌های گوناگون و در رده‌ها و مسوولیت‌های متنوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جنابعالی را با اعطای درجه سرلشگری به فرماندهی این سازمان انقلابی و خدمتگزار منصوب می‌کنم.
انتظار دارم پیشرفت روز‌افزون و تحول‌آمیز سپاه در همه ابعاد آن را در برنامه‌ مدیریت و فرماندهی خویش برجسته سازید.
لازم می‌دانم تقدیر و سپاس خود را از خدمات ارزنده سردار سرلشگر صفوی ابراز نمایم.
توفیقات همه شما را از خداوند متعال مسالت می‌کنم.
حضرت آیت‌‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا همچنین طی حکمی سردار سرلشگر پاسدار سیدیحیی صفوی را به عنوان دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح منصوب فرمودند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: