bazarnews

کد خبر: ۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
قراردادهای جدید که در خصوص تولید خودروهای مشترک انجام می شود می تواند موجب فعالیت بیشتر قطعه سازان داخلی شده و شرایط خوبی را برای آنها فراهم کنند.
قراردادهای جدید خودروسازی تحویلی در صنعت قطعه سازیمحمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز اظهار داشت: در خصوص ورود خودروهای خارجی و ساخت آنها طبق قرار دادی که با سیتروئن فرانسه بسته شده توافق کرده ایم که در شروع کار 40 درصد قطعات مورد نیاز را از تولیدکنندگان داخلی تامین کنند که این امر موجب رونق گرفتن بخش تولیدات داخلی خودرو در ایران می شود.

وی تاکید کرد: این روند به مرور زمان گسترش یافته و به استفاده 80 تا 85 درصدی از تولیدات داخلی در حوزه قطعه سازی نیز خواهیم رسید و همچنین در قرار عنوان شده 30 درصد از تولیدات داخلی توسط شرکت سیتروئن به سایر کشورها صادرات شود که این امر نیز خود دارای محاسن قابل توجهی برای تولید کنندگان داخلی محسوب می شود؛ در صورتی که این وظیفه در قرادادهای قبلی به عهده شرکت مشترک تولید کننده بوده است.

نجفی منش گفت: قرارداد با شرکت سیتروئن در هفته گذشته بسته شده که ظرف یک تا دو سال آینده می توانیم شاهد ورود این محصولات باشیم و درباره سایر برندها نیز همچنان در مذاکره هستیم تا به نتایج دلخواه دست یابیم.

وی در خصوص شرکت رنو عنوان کرد: این شرکت در حال حاضر در تولید سواری تندر90 مشارکت دارد و قرار است در قراردادهای جدید کار تامین قطعه را قطعه سازان داخلی به عهده بگیرند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: