bazarnews

کد خبر: ۲۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
پژو 2008 اولیل محصول مشترک ایران خودرو و پژو، پس از گذشت یک و نیم سال از برجام به زودی عرضه خواهد شد. در همین رابطه رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از امکان استرداد اضافه پرداختی ثبت نام کنندگان خودروی پژو ۲۰۰۸ خبر داد.
بازار نیوز - پژو 2008 اولیل محصول مشترک ایران خودرو و پژو، پس از گذشت یک و نیم سال از برجام به زودی عرضه خواهد شد.
بر اساس اعلام ایران خودرو خودروی پژو 2008 با ظاهر جدیدی که سال 2016 در اروپا رونمایی شده است در ایران نیز تولید شده و به بازار عرضه می شود.
همواره بر سر قیمت پژو 2008 بحث هایی وجود دارد و نتیجه نهایی همچنان مشخص نیست.

سید محمود نوابی، معاون وزیر صنعت: برای این خودرو قیمت تعیین نشده و این ۶۰ میلیون تومانی که ثبت نام کنندگان پرداخت کرده اند، به عنوان ۵۰ درصد قیمت خودرو نبوده است. 

وی گفت: به هرحال در پیش فروش های یکساله، نوسانات نرخ ارز، حامل های انرژی و مولفه های دیگر در قیمت نهایی موثر هستند.

معاون وزیر صنعت گفت : البته مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرده که ثبت نام کنندگانی که در مراحل ابتدایی خودروی خود را دریافت میکنند قطعا قیمت خودرو برایشان زیر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود و میزان اضافه ای که در پیش فروش پرداخت کرده اند در سود مشارکت آنها محاسبه خواهد شد.
نوابی اضافه کرد : تدبیر ویژه ای اندیشیده شده که ممکن است اعلام شود و اگر مصرف کنندگانی که دوست ندارند رقم اضافه پولشان نزد ایران خودرو بماند، می توانند ۱۰ یا ۱۵ میلیون تومانی را که اضافه پرداخت شده است، پس بگیرند و در زمان تحویل خودرو، بقیه قیمت را پرداخت کنند.
رئیس سازمان حمایت تصریح کرد، خلاف قانون جدی اتفاق نیفتاده است اما می شد رقم پیش فروش را کاهش دهند و ۴۰ میلیون تومان از مشتری گرفته شود و بقیه را در هنگام تحویل خودرو دریافت کنند.
نوابی گفت : در نهایت مردم باید همه قیمت خودرو را پرداخت کنند و نمی شود گفت که سر مردم در این موضوع کلاه رفته است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا خودروسازان قانون را به درستی اجرا نکرده اند؛ گفت :خودروسازان با مشورت وزارت صنعت معدن و تجارت حرکت کرده اند و قیمت پژو ۲۰۰۸ را کسی نمی داند و خودروساز برای تعیین قیمت باید بر اساس ضوابط عمومی قیمت گذاری عمل کند و قیمت خودرو هم باید اقتصادی باشد.

مشخصات پژو 2008

طراحی بدنه و کابین پژو 2008
پژو 2008 از المان های طراحی برادر کوچک تر خود، پژو 208 بهره گرفته است. البته این خودرو با این که در کلاس بدنه ی کراس اوور قرار دارد، اما تفاوت چندانی در وزن بدنه با هاچبک 208 ندارد. بدنه ی سبک 2008، استفاده از پیشرانه ی 1.2 لیتری PureTech را منطقی ساخته است.

هر چند پژو 2008 در کلاس بدنه ی کراس اوورها قرار می گیرد؛ اما طراحی عضلانی آن باعث شده است خود را خودروی شاسی بلند و جاداری معرفی کند؛ این نشان از طراحی هوشمندانه ی پژو دارد. پژو در سال های اخیر تغییرات عمده ای در بخش طراحی خودروهای خود ایجاد کرده است که 2008 مدل 2017 نیز از همین روند پیروی می کند.
پژو 2008 از خطوط طراحی قوسی و عضلانی بهره می برد تا خود را به عنوان محصولی جذاب و اسپرت معرفی کند. جلو پنجره ی این خودرو نسبت به طراحی قبلی افزایش اندازه تجربه کرده و ظاهر زیبایی در بخش جلوی خودرو به ارمغان آورده است. این تغییر در طراحی های جدید هیوندای کیا و در محصولات 2016 این شرکت ها نیز مشاهده شده است. برجستگی هایی کاپوت، به همراه فرورفتگی درب پشت این خودرو نمای بسیار زیبایی به آن می دهد. چراغ های قوسی به همراه فرورفتگی در بخش میانی آن ها، اکنون به امضای استودیو ی طراحی پژو تبدیل شده است. زه های مشکی دور تا دور خودرو به خصوص در زیر درها، سپر و گلگیر نمای خارجی را جذاب تر کرده است. سپر جلو به همراه ورودی عظیم هوا نیز بخش جلوی خودرو را بیش از پیش جذاب تر کرده است.

در کابین خودرو اولین چیزی که توجه افراد را به خود جلب می کند، طراحی زیبای داشبورد است. نورپردازی آبی رنگ دور نشانگر های وضعیت سرعت و دور موتور، فرمان حجیم و طراحی ساده ی داشبورد و کنسول وسط باعث می شوند تلاش پژو برای اسپرت نشان دادن 2008 بیش از پیش مشهود باشد.


ماجراجوی جاده‌ها

پژو 2008 جدیدِ شاسی‌بلند، با ظاهر پویایش شما را ترغیب می‌کند به سراغ ماجراجویی بروید. ظاهرقدرتمند و شخصیت پژو 2008 جدید شاسی‌بلند، مدیون چراغ‌های عقب « قرمز  مات » جدیدی است که از مدل GTi 308 وام گرفته‌شده است. جزئیات این خودرو، پشتوانه توانایی آن برای مواجهه با هر چیزی در انواع جاده‌ها است. فاصله بیشتر از زمین، نوار آب‌بندی پنجره، سازه سقف، تریم صندوق‌عقب و اسپویلرها، همه گواهی بر هویت باصلابتش هستند.

پیمان پژو ۲۰۰۸ با شما

وزن کمتر به نسبت رقبا و تقسیم درست آن، دو نقطه قوت پژو 2008 هستند. موتور THP165 را هم باید به این قابلیت‌ها افزود که برای هر نوع استفاده‌ای طراحی‌شده‌اند و با آن به قدرت بالاتر در دور موتور پایین و کنترل بالای مصرف سوخت و تولید دی‌اکسیدکربن می‌رسید. همچنین با جعبه‌دنده شش سرعته AT6 III ، تعویض دنده‌های آن به سرعت ، راحتی و نرمی انجام می‌شود.

رانندگی جذاب و هیجان‌انگیز، طراحی باوقار و کیفیت بی‌کم‌وکاست، پیمان پژو با شما هستند و دلیل بخشی از احساسی که هر خودروی پژو برمی‌انگیزد. پژو 2008 جدید شاسی‌بلند که در میان شاسی‌بلندهای کوچک یا کامپکت منحصربه‌فرد است، تجسم این ارزش‌هاست. بگذارید توسط طراحی دقیق و قدرت این خودرو مسحور شوید.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: