bazarnews

کد خبر: ۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
حمایت از تولید کننده یا مصرف کننده؟
این روزها شاهد تعطیلی بسیاری از کارگاه های تولید پوشاک هستیم که از واردات بی رویه منسوجات شاکی هستند و در سمت دیگر مصرف کنندگانی حضور دارند که متقاضی اجناس با کیفیت هستند و دولت که باید تصمیمی بگیرد تا نیاز هر دو طرف رآورده شود که در عمل چنین اتفاقی نمی افتد.
 بازار نیوز- درودیان رییس اتحادیه پیراهن دوزان، با اشاره به کاهش تعرفه ها پوشاک ترک، تصریح کرد: در شرایطی که تولید کنندگان داخلی مجبور به پرداخت مالیات و بیمه می باشند و مورد حمایت دولت نیز قرار نمی گیرند این کاهش تعرفه ها ضرر زیادی را برای تولیدات داخلی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تولیدات داخلی در رقابت نا برابری قرار گرفته اند، افزود: در شرایط فعلی ترکیه با حمایت دولت خویش محصولات  را با قیمت کمتر به بازار عرضه می کند و توانسته سهم زیادی از بازار را تصاحب نماید این در شرایطی است که تولیدکنندگان ما همچنان چشم انتظار دریافت وام برای رونق کسب و کار خود می باشند که تا به امروز این امر محقق نشد.

درودیان تاکید کرد: بارها در جلساتی که با دارایی داشتیم پیشنهاد تخصیص مالیات بر کالاهای خارجی برای حمایت از تولیدات داخلی را دادیم که متاسفانه اقدامی صورت نگرفته و منجر به نابودی تولیدات داخلی شد.

وی با اشاره به صادراتی که در گذشته داشتند، افزود: در گذشته بازار های جهانی مشتری تولیدات داخلی بودند و به کشور هایی مانند دبی و آلمان صادرات داشتیم اما در شرایط کنونی منسوجات زیادی در انبار ها باقی مانده که مشتری برای آنها وجود ندارد.

درودیان خاطرنشان ساخت: تولیدکنندگان داخلی نیازمند برای رونق  مجدد نیازمند حمایت دولت هستند زیرا تولید کنندگان داخلی پاسخگوی تقاضا بازار می باشند.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان تهران از عدم حمایت دولت صحبت می کند و سمت دیگر مشتری های تنوع طلب حضور دارند که معتقدند تولیدات داخلی کیفیت مورد نظر را ندارد و دولت برای پاسخ به نیاز داخلی و پاسخگویی به تقاضای مشتریان چنین تعرفه های ترجیحی را تصویب می کنند که مخالفان خاص خود را دارد و نهایتا این چالش بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وجود دارد تولید کنندگان معتقدند مورد حمایت دولت قرار نمی گیرند این در حالی است که تولیید کنندگان پوشاک ترک از طرف دولت حمایت می شوند. 
این داستان همچنان ادامه دارد، چه کسی باید پاسخگو باشد؟

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: