bazarnews

کد خبر: ۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
معاون مدیریت مصرف برق کشور گفت: صنعت برق در حدود 20 هزار مگاوات تفاوت میان ظرفیت اسمی و حقیقی دارد که از دلایل آن می‌توان به فاصله گرفتن نیروگاه‌ها از شرایط استاندارد اشاره کرد.
بازارنیوز- علیرضا احمدی یزدی در خصوص تفاوت ظرفیت اسمی و حقیقی تولید برق در کشور گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور 74 هزار مگاوات است که این میزان تولید در شرایط استاندارد قابل استحصال بوده و با فاصله گرفتن از شرایط استاندارد تولید نامی کاهش می‌یابد. 

وی با اشاره به تولید حدودا 53 هزار مگاواتی تولید حقیقی برق، افزود: درجه حرارت نیروگاه و محیط جغرافیای آن، ارتفاع از سطح دریا، عمر استاندارد و تعریف شرایط استاندراد هر واحد از نمونه‌های تاثیرگذار در رقم تولید واقعی نیروگاه‌ها است.  

احمدی یزدی در ادامه به بیان دلایل دیگر کاهش توان اسمی و حقیقی تولید برق اشاره و اظهار کرد: تعمیر و از مدار خارج بودن بین 10 تا 15 درصد از نیروگاه‌های حرارتی بزرگ یکی دیگر از عوامل کاهش توان حقیقی تولید برق است. همچنین بخشی از نیروگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی است که در ظرفیت اسمی کشور محاسبه شده اما تنها در شرایط اضطرار وارد مدار می‌شود. 

معاون مدیریت مصرف برق کشور در خصوص تبادل برق برای جبران کسری تولید گفت: تبادل انرژی با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان را داریم، به گونه‌ای که در برخی ساعات برق صادر و در برخی دیگر برق وارد می‌کنیم که دلیل این کار را می‌توان در تفاوت افق با کشورهای همسایه یافت، که در مجموع کل مبادلات برق صورت گرفته با کشورهای همسایه هزار و 200 تا هزار و 300 مگاوات گزارش شده است. 
میزان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: