bazarnews

کد خبر: ۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
مدیرعامل بورس کالای ایران از رئیس جدید سازمان بورس اوراق بهادار خواستار تعریف شاخص برای بورس کالا شد.
بازار نیوز -حامد سلطانی نژاد صبح امروز در نشست روسای جدید و پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار که با حضور محمد قضاوی معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد و شرف‌شاهی معاون وزیر اقتصاد و مدیران عامل بورسها و ارکان بازار سرمایه و سایر نهادهای مالی تحت نظارت در محل این سازمان برگزار شد گفت: در دوران ریاست محمد فطانت بر صندلی سازمان 

بورس، ورود محصولات کشاورزی به بورس کالای ایران رونق بهتری گرفت.
وی افزود: بورس کالا محل عرضه طرح های ملی است و بر این اساس باید از ظرفیتهای آن برای توسعه بخش واقعی اقتصاد کشور استفاده شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران اضافه کرد: همچنین این بورس محل شفافی برای معاملات و تقاطع عرضه و تقاضاست که بر این اساس مقاومتهایی نیز در این زمینه اعمال و ابراز می شود.

وی اذعان داشت: یکی از مشکلاتی که در سالهای گذشته در این بورس حل شد، عرضه محصولات پتروشمیی و افزایش معاملات آن است به طوری که در 4 ماه گذشته حجم معامله محصولات پتروشیمی نسبت به سایر گروهها از افزایش بیشتری برخوردار بوده است و این 
موضوع مورد استقبال بخش پایین دستی نیز قرار گرفته است.

سلطانی نژاد در ادامه از رئیس جدید سازمان بورس خواستار تعریف شاخص برای بورس کالا شد و گفت: در حال حاضر بورس کالا در دوران کودکی خود به سر می برد و در نسل های اول بورس کالایی قرار دارم.

وی افزود: در کشوری همچون چین با وجود اقتصاد کمونیستی، بزرگترین بورس های کالایی در این کشور فعالیت می کنند و بر این اساس باید تلاش کنیم نا نقش بورس کالا در بازار سرمایه افزایش پیدا کند.

مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: توسعه معاملات مشتقه و اهرمی برای مدیریت ریسک های بازار سرمایه از جمله موضوعاتی هستند که باید به آن پرداخته شود.
وی گفت: در سال گذشته تامین مالی سلف عادی و سلف موازی در بورس کالای ایران حدود 11 هزار میلیارد تومان بود که از این میزان 10.3 میلیاردتومان مربوط به معاملات سلف عادی و 700 میلیارد تومان مربوط به اوراق سلف موازی بوده است.
تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: