bazarnews

کد خبر: ۲۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
در هفته گذشته اتفاقات سیاسی مختلفی در جهان افتاد که بر اقتصاد دنیا تاثیر زیادی گذاشت و مثلا قیمت طلا را نجومی افزایش داد.
بازار نیوز -همزمان با ادامه تنش در شبه‌جزیره کره و افزایش درخواست برای سرمایه‌های امن در کنار انتظارات مربوط به سیاست‌های مالی سختگیرانه‌­تر از سوی FED، طلا روند اخیر خود را حفظ کرد و برای دومین هفته پیاپی صعود کرد. 

۱- طلا برای دومین هفته پیاپی صعود کرد:
در فضای افزایش نرخ بهره بانکی، اشتهای سرمایه‌گذاران برای طلا کاهش پیدا می‌کند که دلیل آن افزایش هزینه فرصت سرمایه­‌گذاری روی این فلز گران‌بها در مقایسه با دارایی‌های سود ده دیگر مانند اوراق قرضه است.

با این وجود بر اساس گزارش کمیسیون معاملات آتی کامودیتی­ها (CTFC) مدیران مالی به سمت ذخیره طلا حرکت کرده‌اند و سرمایه­‌گذاری­‌ها روی طلا حالت صعودی(بولیش) به خود گرفته و به میزان ۲۳۱٬۰۰۰ که بیشترین در ۱۱ ماه اخیر است رسیده.

۲- دلار با وجود گزارش ضعیف اشتغال از نزول فرار کرد:
در روز جمعه شاخص دلار پس از نزول به کمترین میزان روزانه، دوباره افزایش پیدا کرد و سرمایه‌گذاران گزارش NFP که کمتر از میزان انتظارات بود را پشت سر گذاشتند.
تحلیلگران اعتقاد دارند بانک مرکزی آمریکا FED باید با چندین گزارش نامناسبNFP روبرو شود تا برنامه افزایش نرخ بهره خود را متوقف کند.

اقتصاد ایالات متحده در ماه آگوست ۱۵۶٬۰۰۰ شغل ایجاد کرده، در حالی که پیش‌بینی می‌شد این مقدار ۱۸۰٬۰۰۰ شغل باشد.

نرخ بیکاری هم به صورت پیش‌بینی نشده­‌ای به میزان ۴.۴% افزایش پیدا کرد، در حالیکه درآمد میانگین ساعتی به میزانی کمتر از پیش‌بینی‌ها کاهش پیدا کرد و از ۰.۳% ماه گذشت به ۰.۱% رسید.

دلار هفته را نزولی شروع کرده بود و پس از شلیک موشک کره شمالی که از فراز ژاپن عبور کرد، به کف ۱۶ ماهه خود رسیده بود.


۳- بیتکوین به ۵۰۰۰ دلار نزدیک‌تر شد:
روز جمعه بیتکوین به سقف تاریخی خود رسید و سرمایه‌گذاران با این باور که این کریپتو کارنسی برای اولین بر پس از ۹ سال فعالیت به قیمت ۵۰۰۰ دلار خواهد رسید سرمایه­ های خود را به سمت آن سرازیر کرده‌اند.

بیتکوین سقف ۴۹۳۶.۰$ را ثبت کرد و پس از آن احتمالاً به این دلیل که عده‌ی از سرمایه‌گذاران برای گرفتن سود اقدام به فروش کردند مقداری نزول کرد. بیتکوین در ماه آگوست ۷۰% و از ابتدای سال میلادی ۴۰۰% افزایش قیمت داشته است.


۴- معاملات آتی نفت خام به دلیل اثرات طوفان هاروی نزول هفتگی خود را ادامه داد:
نفت خام در روز جمعه روند صعودی پیدا کرد ولی نتوانست کاهشی که از ابتدای هفته به دلیل از مدار خارج شدن ظرفیت پالایشی تگزاس و در نتیجه آن کاهش تقاضا برای نفت خام رخ داده بود را جبران کند.
درست یک هفته پس از طوفان، ۲۵% ظرفیت پیشگاهی تگزاس که برابر روزانه ۴.۴ میلیون بشکه نفت از مدار خارج مانده است.

کاهش فعالیت پالایشگاه‌ها، ترس از کمبود سوخت را بالا برده و در نتیجه آن در روز پنجشنبه قیمت بنزین به سقف دو ساله خود رسید، ولی پس از آن با وارد مدار شدن دو پالایشگاه قیمت کاهش پیدا کرد.


۵- سهام Apple به سقف تاریخی خود رسید:
سهام شرکت Apple روز پنجشنبه پس از اینکه این کمپانی تاریخ ارائه جدیدترین گوشی همراه خود را اعلام کرد به سقف تاریخی خود رسید.

این غول فناوری در روز ۱۲ سپتامبر آیفون ۸ را معرفی خواهد کرد. کمپانی Apple معمولاً ظرف یک هفته از زمان ارائه، فروش گوشی‌های جدید خود را آغاز می‌کند.
علاوه بر آیفون ۸ چندین محصول و به روز رسانی دیگر هم معرفی خواهد شد. شایعات حاکی از آن هستند که قیمت آیفون ۸ از ۱۰۰۰دلار آغاز خواهد شد. سهام Apple با رشد ۰.۰۳% به ۱۶۴.۰۵ دلار رسید.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: