bazarnews

کد خبر: ۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به اعطای تسهیلات بیش از 14هزارمیلیارد ریالی به بخش صنایع، اما همچنان تغییرات محسوسی در این بخش دیده نمی شود.
بازارنیوز- محمدهادی شعله کارشناس صنایع  در خصوص اینکه اعطای تسهیلات چقدر کمک حال در بخش صنعت بوده، گفت: تسهیلات مالی باید بر اساس طرح های توجیهی برای بنگاه ها به صورت عادلانه و درجه بندی پرداخت شود که این امر به علت رانت های موجود در بخش تسهیلات دهی کمتر اتفاق می افتد و وام های پرداختی متاسفانه به دست تولیدکننده واقعی نرسیده است.

وی در ادامه افزود: ما خود یکی از شرکت های صنایع الف در استان فارس در بخش تولید مواد شیمیایی و دارویی هستیم که تا کنون تسهیلاتی دریافت نکرده ایم.

شعله در خصوص تاثیر واردات بی رویه بر ادامه فعالیت بنگاه های اقتصادی نیز گفت: باید تعرفه واردات کالاهای چینی افزایش پیدا کند و جلوی ورود کالاهای غیرضروری و بی کیفیت گرفته شود تا صنایع بتوانند در کشور نفسی بکشند.

وی تصریح کرد: قراردادهایی که با سرمایه گذاران خارجی به امضا رسیده و دستاورد خاصی نیز برای کشور نداشته باید مورد بازنگری قرار گیرند.

شعله اظهار داشت: جذب سرمایه گذاری که فقط به دنبال واردات به کشور است هیچ منفعتی ندارد و در این خصوص باید بحث انتقال تکنولوژی جزء ضروریات قرار گیرد.

این کارشناس صنایع ادامه داد: به طور مثال در بخش تولید مواد شیمیایی 100 درصد مواد اولیه وارداتی است به این صورت که 70درصد از چین و به ترتیب 15 درصد از هندوستان و همچنین 15 درصد از اروپا وارد می شود وباید بستری فراهم شود که از صفر تا صد این مواد اولیه در ایران تولید شود.

وی گفت: کمک به رشد صنایع دانش محور و فاصله گرفتن از تولید سنتی و بومی قدمی دیگری است که در این راستا دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: