bazarnews

کد خبر: ۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
یک کارشناس بازار سهام عنوان کرد
دو ماهه پایانی سال 94 شاهد صعود قیمت نفت و کامودیتی ها بودیم، بهبود اقتصاد جهانی در کنار بحث برجام و رفع تحریم ها باعث روند صعودی بازار سهام شد، اما پس از واکنش نشان دادن به این اخبار مثبت، بازار روند اصلاحی پیش گرفت.
بازار نیوز- پس از رشد چشمگیر بازار سهام در چند ماه اخیر، اکنون بازار وارد فاز استراحت و اصلاح شاخص شده است. هم اکنون سرمایه گذاران منتظر گزارش های سه ماهه شرکت ها می باشند.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن ابراز این مطالب به خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: لیدرها در فاز اصلاحی به سر می برند و باعث روند منفی کل بازار سهام شده اند.

دو ماهه پایانی سال 94 شاهد صعود قیمت نفت و کامودیتی ها بودیم، بهبود اقتصاد جهانی در کنار بحث برجام و رفع تحریم ها باعث روند صعودی بازار سهام شد، اما پس از واکنش نشان دادن به این اخبار مثبت، بازار روند اصلاحی پیش گرفت. چرا که اکنون کشور با رکود اقتصادی مواجه است، کاهش قیمت نفت قدرت دولت را کاهش داده است، از طرفی کاهش تورم هم واقعی نیست بلکه تحت تأثیر رکود اقتصادی، تورم کاهش یافته است. زمانی که از رکود خارج شویم تورم اندکی بالا خواهد رفت اما این افزایش تورم کنترل شده خواهد بود. در شرایط کنونی تک سهم ها و برخی صنایع، رشد قیمتی دارند اما برخی صنایع نیز از بحث فاندامنتال خارج شده و سرمایه گذارانشان صرفاً هیجانی عمل می کنند.

محمد خیری صنعت پتروشیمی را گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت دانست و در ادامه افزود: پتروشیمی از جمله صنایع مادر، اشتغالزا و ارزآور است. هم اکنون قیمت سهام شرکت های پتروشیمی در کف قیمتی قرار دارند. سقوط قیمت جهانی گاز به قدری بوده است که حتی واردات گاز را برای صنایع پتروشیمی توجیه پذیر می کند، با این اوصاف نرخ کنونی خوراک گاز توجیح منطقی ندارد و قطعاً کاهش خواهد یافت. از طرفی طبق پیش بینی های جهانی قیمت نفت بالاتر خواهد رفت، مجموع این عوامل باعث افزایش قیمت محصولات پتروشیمی ها و اقبال بازار به این صنعت خواهد شد.

وی رکود کنونی بازار سهام را موقتی بیان کرد و در این باره اظهار داشت: از نیمه دوم تیرماه شاهد خروج از رکود اقتصادی و اقبال بیشتر سرمایه گذاران به بازار سهام خواهیم شد. بازارهای رقیب سهام جذابیت چندانی ندارند، در دولت کنونی جلوی سفته بازی در مسکن و طلا و ارز گرفته شده است از این رو با کاهش نرخ سپرده های بانکی که در حال اجرا شدن است نقدینگی آزاد شده از بانک ها به سمت بازار سهام سوق خواهد یافت.

خیری در خاتمه به صنایع پیشرو بازار سهام اشاره کرد و گفت: با توجه به روند قیمت های جهای فلزات اساسی، سنگ آهن و کانی های فلزی به دلیل اینکه تمام ریسک های خود را از سر گذرانده اند و در کف قیمتی قرار دارند مورد اقبال سرمایه گذاران و صنعت پیشروی بازار سهام در سال 95 خواهند بود.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
الان چند وقته دارن این وعده ها رو میدن. چه فایده ای داره
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: